Wednesday, Apr 25, 2018

صفحه نخست » واکنش دیده بان حقوق بشر به حبس مرتضوی

mortazavi_042518.jpgصدای آمریکا، دیدبان حقوق بشر در پی دستگیری سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، حکم او را در مقایسه با جرایمی که مرتکب شده است، سبک خواند.

این سازمان مدافع حقوق بشر در گزارشی که روز سه شنبه چهارم اردیبهشت منتشر کرد آورده است که دوسال حبس برای جرایمی که سعید مرتضوی داشته بسیار کم است و ممکن است این راهی باشد که مسئولان جمهوری اسلامی برای فرار او از اجرای کامل عدالت یافته‌اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دیدبان حقوق بشر می‌گوید نام سعید مرتضوی با نقض حقوق بشر گره خورده است؛ جنایات کهریزک، تعطیلی گسترده روزنامه‌ها در ایران و برخورد قضایی با فعالان صلح طلبِ حقوق مدنی از جمله جرایمی است که سعید مرتضوی مرتکب شده است.

دیدبان حقوق بشر در گزارش خود صحبت‌های پدر محمد کامرانی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک را نقل می‌کند که شکایت‌اش از سعید مرتضوی به نتیجه‌ای نرسید اما در پرونده‌ای کاملاً مشابه، شکایت خانواده محسن روح الامینی به دلیل نزدیکی‌شان به نظام حکم دوسال حبس را برای مرتضوی به همراه داشت.

دیدبان حقوق بشر چنین نتیجه گرفته است که در پرونده سعید مرتضوی عدالت بطور کامل به اجرا در نیامده است.

در دوران دادستانی آقای مرتضوی، دست کم سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات تیرماه سال ۸۸، از جمله محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر در بازداشتگاه کهریزک به قتل رسیدند و شمار بیشتری مورد شکنجه قرار گرفتند .

زهرا کاظمی، خبرنگار کانادایی ایرانی تبار نیز که پانزده سال پیش در جریان سرکوب اعتراض‌های مردمی برای دیدن خانواده اش به تهران سفر کرده بود، در بازداشتگاه اوین کشته شد که مرگ او مستقیما به درگیری و دخالت آقای مرتضوی نسبت داده شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy