Thursday, Apr 26, 2018

صفحه نخست » خبرگزاری فرانسه: آسیب‌دیدگی محل آزمایش سبب توقف فعالیت‌ هسته‌ای کره شمالی شد

NK_042618.jpgدویچه وله - رهبری کره شمالی به متوقف ساختن آزمایش‌های هسته‌ای تصمیم گرفت، اما علل این اقدام به روشنی آشکار نشد. اکنون گفته می‌شود یکی از علت‌های این تصمیم آسیب‌دیدگی محل انجام این آزمایش‌ها بوده است.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) اعلام کرده که یکی از مناطق اصلی انجام آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی آن چنان آسیب دیده که عملا انجام آزمایش‌های هسته‌ای بیشتر را ناممکن ساخته است.

سایت "اشپیگل آنلاین" نیز در همین رابطه گزارشی منتشر کرده که مستند به اطلاعاتی است که از سوی کارشناسان ژئوفیزیک چینی اعلام شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در این گزارش آمده است یکی از دلایل احتمالی تصمیم کیم جونگ اون، آسیب‌دیدگی منطقه‌ای است که کره شمالی عمدتا برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای از آن بهره می‌گرفت.

یک خبر شگفت‌انگیز

روز جمعه ۲۰ آوریل، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با اعلام این موضوع که این کشور آزمایش‌های هسته‌ای خود را متوقف می‌کند، بار دیگر در مرکز توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. خبری که با استقبال بسیار روبه‌رو شد و مفسران از آن به‌عنوان چرخشی در سیاست دولت کره شمالی یاد کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، عقب‌نشینی کیم جونگ اون را نشانه موفق بودن دیپلماسی خود ارزیابی کرد و گفته شد که رهبران دو کشور کره شمالی و آمریکا به زودی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

آزمایش هسته‌ای ماه سپتامبر

گزارش یادشده به آزمایش هسته‌ای ماه سپتامبر کره شمالی اشاره می‌کند. در این گزارش آمده است که آسیب ناشی از این آزمایش به حدی بوده که امکان ادامه آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی در شرایط کنونی وجود ندارد.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی پژوهشگران ژئوفیزیک چین منتشر شده، کوهی که به عنوان یکی از مراکز اصلی آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی به حساب می‌آمده، در اثر آزمایش‌های پیشین و به‌ویژه در اثر آزمایش هسته‌ای ماه سپتامبر این کشور به شدت آسیب دیده است.

گزارش "اشپیگل آنلاین" به نقل از دانشمندان ژئوفیزیک چین فاش کرده است که پایه کوه "مانتاپسان" در اثر آزمایش هسته‌ای ماه سپتامبر متزلزل شده و حتی احتمالا بخشی از آن دچار ریزش شده است.

تلاش‌های دیپلماتیک

قرار است روز جمعه ۲۷ آوریل، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی برآنند در دیدار و گفت‌وگوهای خود با رهبر کره شمالی او را متقاعد کنند به برنامه هسته‌ای آن کشور خاتمه دهد.

افزون بر این قرار است که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند. دیداری که هنوز زمان دقیق آن تعیین نشده ولی احتمال می‌رود که ظرف دو ماه آینده انجام شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy