Friday, Apr 27, 2018

صفحه نخست » استاد محکوم به اعدام: در زندان اوین ۲۵ کیلوم وزن کم کرده‌ام

prison_042618.jpgبی بی سی - احمدرضا جلالی، استاد دانشگاهی که به جرم جاسوسی در ایران به اعدام محکوم شده است، اخیرا و در دومین سال بازداشتش در یک فایل صوتی که از زندان اوین فرستاده از وضعیت بد جسمی و روحی خود گفته است.

آقای جلالی در این فایل صوتی با تاکید بر اینکه در پنج /شش ماه گذشته ۲۵ کیلوم وزن کم کرده است، گفته است: "دچار اختلال در خواب شده‌ام، ضعف شدید، تهوع و درد عضلانی دارم."

این زندانی همچنین گفته که جدای از مشکلات جسمی، مشکلات روحی نیز او را مورد آزار قرار داده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

آقای جلالی در این فایل صوتی می‌گوید ندیدن خانواده، تائید حکم اعدام و در اختیار نداشتن کتاب علمی او را مورد آزار روحی قرار داده است.

آقای جلالی که برای دانشگاه پزشکی کارولینسکای استکهلم کار می‌کرد، در آوریل سال ۲۰۱۶ در جریان سفری به ایران دستگیر شد. دیوان عالی آذرماه گذشته حکم اعدام وی را تائید کرد.

مقام های ایرانی آقای جلالی را متهم به ارائه اطلاعاتی به اسرائیل برای کمک به ترور چند دانشمند هسته‌ای کرده‌اند و همسرش می‌گوید او با اتهام "محاربه" و "همکاری با دولت اسرائیل" روبرو بوده است.

گفته شد که دیوان عالی در جریان فرآیندی محرمانه حکم اعدام او را تایید کرده و به وکلا اجازه نداده است دفاعیات خود را اریه دهند. سازمان عفو بین‌الملل محاکمه او را "تعرضی تکان دهنده به حق محاکمه منصفانه" توصیف کرده است.

عفو بین‌الملل می گوید که آقای جلالی در نامه‌ای در ماه اوت از زندان نوشت که به دلیل خودداری از جاسوسی برای ایران تحت بازداشت است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy