Monday, Apr 30, 2018

صفحه نخست » واکنش ها به ادعای جنجالی همکاری همسران کشته‌شدگان جنگ با نهادهای امنیتی

warWives_042918.jpgایران وایر، برخی اصولگرایان از انتشار گزارشی مبنی بر صیغه برخی زنان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران و به کار گرفته شدن بعضی از این زنان به عنوان «طعمه» برای پرونده‌سازی علیه برخی از سیاست‌مداران در جمهوری اسلامی خشمگین شده‌اند.

سایت انصاف‌نیوز نزیک به اصلاح‌طلبان روز گذشته (شنبه هشتم اردیبهشت) بخش اول سلسله گزارش‌هایی درباره زنانی که نام اطلاعاتی آنها «پرستو» است را آغاز کرده که به بخشی از عملکرد نهاد‌های اطلاعاتی در استفاده از زنان برای پرونده‌سازی علیه سیاست‌مداران می‌پردازد.

در این گزارش به نام برخی مقام‌های بلند‌پایه سابق دولتی هم‌چون عطاء‌الله مهاجرانی، علی جنتی و چند وزیر دولت‌های محمود احمدی‌نژاد اشاره شده که در محافل گفته می‌شود قربانی رابطه «پرستو‌ها» شده‌اند.

این گزارش به طور تلویحی از محمد‌علی نجفی، شهردار سابق تهران به عنوان تازه‌ترین قربانی «پرستو‌ها» نام برده شده که فشار‌ها درباره این مساله منجر به کناره‌گیری وی از سمت خود شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان هم در این گزارش وجود «پرستو‌ها» را انکار نکرده و گفته «بعید است بتوانم انکار کنم که چنین امکانی {استفاده از زنان} امروزه در دستگاه‌های امنیتی خودمان وجود نداشته باشد.»

وی زنانی که به شکل‌های مختلف وارد زندی سیاست‌مداران در ایران می‌شوند را «آدم‌های معمولی» معرفی کرده که به دلیل نیاز‌های «اقتصادی»، «اجتماعی»، «عاطفی» یا دست‌یابی به «پرستیژ اجتماعی»، دست به این کار می‌زنند.

ناصری درباره‌ استفاده از این زنان به عنوان «پرستو» از سوی نهاد‌های اطلاعاتی هم گفته «من معتقدم که در کل می‌تواند این دست از اتفاقات یک فریب اطلاعاتی و امنیتی باشد که در همه‌ دستگاه‌های اطلاعاتی وجود دارد.»

جنجالی‌ترین اظهارات عبد‌الله ناصری در این گزارش مربوط به صیغه شدن برخی از زنان کشته شدگان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران و استفاده از تعدادی از آنها به عنوان «پرستو» است که خشم محافظه‌کاران را برانگیخته است.

ناصری در بخشی از اظهارات خود گفته بود نهاد‌های اطلاعاتی در ایران بخشی از «پرستو‌ها» را از میان زنانی که همسران آنها در جنگ ایران و عراق کشته شده‌اند، انتخاب می‌کنند.

این گفته ناصری ساعاتی بعد از سایت «انصاف‌نیوز» حذف و این سایت بابت انتشار آن عذرخواهی کرد، اما نیرو‌های حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این سایت اصلاح‌طلب به خانواده و همسران «شهدا» توهین کرده است.

بخش قابل توجهی از توییت‌های انتقادی درباره این گفته عبد‌الله ناصری از سوی نیرو‌های حزب‌الله شناخته شده در فضای مجازی صورت گرفته که همچنان ادامه دارد.

آنها به ظاهر از این مساله خشمگین هستند و خواستار برخورد با گوینده و نشر دهنده چنین موضوعی هستند، اما برخی از همین افراد که متاهل هم هستند از سوی دختران حزب‌الله به تلاش برای صیغه کردن زنان «شهدای مدافع حرم» و ارتباط با دختران حزب‌الله متهم شده‌اند.

«زهرا طباخی» یک از فعالان حزب الهی است که مهر ماه سال ۹۶ در این رابطه توییت کرده بود «بمیریم و نشنویم بین رفقای‌تان پز می‌دهید که همسر شهید فلانی را می‌خواهم زن دوم خودم کنم! جنگ روانی با زن داغ دیده؟ اخلاق و دین وغیرت ندارید؟»

طباخی خطاب به آن‌دسته از نیرو‌های حزب‌الله که از توییت وی برآشفته بودند نیز نوشته بود که «اعلام برائت جمعی کنید که دیگر کسی جرات طرح چنین لاطائلاتی را پیدا نکند.»

اما این پیشنهاد وی از سوی مردان حزب‌الله فعال در توییتر نه‌تنها مورد استقبال قرار نگرفت٬ بلکه حملات علیه وی را افزایش داد.

طباخی اما عقب‌نشینی نکرد و در پاسخ به انتقادی نوشت که «شب خاکسپاری شهید، بشین پای درد و دل خانواده شهدا! راه دوری نمیره... برای آینده خانواده شهید حججی هم خوبه.»

این توییت در واقع کنایه‌ای بود از سرنوشت پیش‌روی همسر محسن حججی یکی از «شهدای مدافع حرم» که سال گذشته در سوریه کشته شد.

وی همچنین در پاسخ به انتقادی دیگر نوشت که «بخشی از نوامیس شهدا سی و چند سال سختی کشیدند کسی چیزی نگفت. اجازه بدهید غیرت بچه مذهبی‌‌ها برای صیانت از همسران شهدای جدید صرف شود.»

طباخی اضافه کرد که «جنگ روانی و ایجاد آزار و اذیت برای سوءاستفاده از عنوان همسر شهید، اسمش تلاش برای خوشبخت کردن یک زن آسیب دیده نیست.»

وی همچنین افشا کرد که برخی نیرو‌های حزب‌الله در پیدا و پنهان با افتخار از صیغه کردن زنان «شهدای حرم» حرف می زنند، برای وادار کردن این زنان به انواع حربه‌ها متوسل شده و با روش‌های مختلف این زنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

زنانی که به خاطر جنگ هشت ساله عراق علیه ایران و جنگ سوریه همسر خود را از دست داده و بیوه شده‌اند٬ یکی از قربانیان خاموش جامعه ایران هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy