Thursday, May 10, 2018

صفحه نخست » اسرائیل: قاسم سلیمانی حملات موشکی به مواضعمان در جولان را فرماندهی کرد

Ghasem_Soleimani.jpgالعربیه - اسرائیل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران را مسئول حمله موشکی بامداد پنجشنبه به مواضع ارتش اسرائیل در بلندهای اشغالی جولان دانست.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گزارش رسانه‌ها، جاناتان کانریکوس سخنگوی ارتش اسرائیل پنجشنبه ۱۰ مه به خبرنگاران گفت: «قاسم سلیمانی بود که فرمان حمله موشکی را صادر و آن را فرماندهی کرد، اما به اهدافش نرسید».

روس‌ها را در جریان گذاشتیم

او همچنین تاکید کرد که اسرائیل از پیش، روسیه را در جریان حملات خود که مواضعی در سوریه را هدف گرفت، قرار داده بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفت: «پیش از حمله‌مان، از راه کانال‌هایی که برقرار کردیم، روس‌ها را در جریان گذاشتیم». او اما از دادن اطلاعات بیشتر در این باره خوددار کرد.

پیش از این ارتش اسرائیل بامداد پنجشنبه ۱۰ مه در بیانیه‌ای که آن را خبرگزاری‌های محلی پخش کردند، اعلام کرد که اسرائیل، ده‌ها موضع ایرانی را در سوریه در واکنش به حمله موشکی به پایگاه‌های در بلندی‌های اشغالی جولان، هدف قرار داد.

این بیانیه افزود که اسرائیل همچنین پنج آتش‌بار موشک ضد هوایی متعلق به نظام سوریه به ریاست بشار اسد را که به سمت هواپیمایش آتش گشودند، بمباران کردند. اسرائیل تاکید کرد که روسیه را در جریان این حملات قرار داده بود.

مواضع بمباران شده

از سویی رسانه‌های وابسته به نظام سوریه اعلام کردند که موشک‌های اسرائیلی بامداد پنجشنبه، شماری از مواضع پدافند هوایی سوریه، پایگاه‌های رادار و یک انبار مهمات را، هدف قرار دادند.

رسانه‌های وابسته به نظام سوریه افزودند که پدافند هوایی این کشور، ده‌ها موشک اسرائیلی را ره‌گیری و سرنگون کردند. اما خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که برخی از موشک‌ها موفق شدند «به تعدادی از مواضع پدافند هوایی، رادارها و انبار مهمات، اصابت کنند».

این خبرگزاری همچنین افزود که تعدادی از موشک‌های اسرائیلی، در جنوب شهر حمص سرنگون شد.

برخی گزارش‌ها نیز از بمباران مواضعی در مناطق قدسیا و المعضمینه در دمشق و مواضعی هم در جنوب حمص خبر دادند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy