Wednesday, May 16, 2018

صفحه نخست » اظهارات فرمانده آمریکایی در مورد رفتار ایران در خلیج فارس پس از خروج از برجام

USABarjam_051518.jpgرادیو فردا - فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده می‌گوید خروج دولت دونالد ترامپ از برجام، برای ارتش آن کشور به معنی آغاز «دوره‌ای از تردیدها» و افزایش هوشیاری در مورد رفتارهای ایران در خلیج فارس است و آمریکا این رفتارها را از نزدیک زیر نظر دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته بود تا اصلاحاتی در توافق اتمی با ایران انجام شود؛ تا برای همیشه جلوی برنامه‌ هسته‌ای ایران را بگیرد، محدودیت‌های زمانی مربوط به آن را بردارد، بازرسی‌های گسترده‌ای را شامل شود و مانع از توسعه برنامه موشکی بالیستیک شود.

تهران مذاکره دوباره در مورد برجام را نپذیرفت. متحدان آمریکا خواستار حفظ برجام شده بوند. دونالد ترامپ در نهایت از این توافق خارج شد.

به گزارش رویترز دریابد جان ریچاردسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا، ۲۴ اردیبهشت ماه در جمع شماری از خبرنگاران گفته است «اکنون در حال ورود به دوره‌ای از تردیدها هستیم؛ این‌که جهان چه واکنشی به این رخدادهای تازه نشان خواهد داد».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دریابد ریچاردسون می‌گوید «[ما باید] هوشیاری خود را حفظ کنیم، منطور من این است که حتی کمی بیشتر از معمول که در واقع آماده هرگونه واکنش یا رخداد یا چیز دیگری هستیم».

اظهارات این مقام عالی‌رتبه ارتش آمریکا در پی بازدید او از ناو هواپیمابر جرج اچ. دابلیو. بوش، در ساحل ویرجینیا، بیان شده‌است. در حال حاضر نیروهای آمریکایی و فرانسوی در حال انجام تمرین‌های مشترکی در این شناور هستند.

دریابد ریچاردسون در بخشی دیگری از سخنان خود تاکید کرده‌است که ارتش آمریکا از زمان اعلام تصمیم ترامپ برای خروج از برجام تا کنون، «اقدام تحریک‌آمیزی» از سوی ایران ندیده است، اما از نزدیک همه‌چیز را زیر نظر دارد.

طی سال‌های گذشته گزارش‌های مختلفی در مورد اقدامات ایران در خلیج فارس و واکنش ارتش آمریکا به آن‌ها منتشر شده‌است.

در مرداد ماه گذشته سخنگوی مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، اعلام کرد یک هواپیمای بدون‌ سرنشین ایرانی به ناو هواپیمابر آمریکایی «نیمیتز» در خلیج فارس نزدیک شده و، به تعبیر او، «عرف و قوانین بین‌المللی دریایی را نقض کرده است».

در واکنش اما روابط عمومی یگان پهپادی سپاه پاسداران، بدون ارائه جزئیاتی گفته بود ماموریت گشت هوایی این یگان «در محدوده کنترل پدافند هوایی کشور به طور معمول» و، به تعبیر این یگان، «با رعایت قوانین جاری» انجام شده است. این واقعه دومین رویارویی از این دسته طی تنها یک هفته بود.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند اقدامات نیروهای سپاه در نزدیک‌ شدن به ناوهای این کشور «غیرحرفه‌ای» و «خطرناک» است و ممکن است «خطر یک اشتباه محاسباتی» را در پی بیاورد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy