Thursday, May 17, 2018

صفحه نخست » وقوع درگیری‌ های شدید و خونین در کازرون

kazeroon_051618.jpgالعربیه - در پی اعتراض مجدد مردم کازرون به طرح تقسیم این شهرستان، شامگاه چهارشنبه 16 می 2018، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان به سوی آنها آتش گشودند.

صدها تن از مردان و زنان کازرونی روز چهارشنبه به خیابان‌های این شهر آمده و علیه طرح تقسیم این شهرستان شعار سر دادند. مردم کازرون ماه‌هاست به طرح تقسیم این شهرستان و جدا کردن بخش‌هایی از آن اعتراض کرده و آن را خالی کردن این شهرستان از عناصر هویتی می‌دانند.

فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از اعتراضات شامگاه چهارشنبه کازرون منتشر شده، نشان می‌دهد نیروهای امنیتی به سوی مردم معترض شلیک می‌کنند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

فعالان شبکه‌های اجتماعی از کشته شدن 2 تا 5 تن در کازرون خبر دادند اما منابع رسمی تا کنون در این باره گزارشی مخابره نکرده‌اند.

فیلمی از مجروح شدن یک معترض در کازرون با گلوله:

مردم معترض در اشاره به دخالت‎های ایران در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه شعار دادند: «غزه حمایت میشه، کازرون خیانت میشه». پیش از این نیز در اعتراضات سراسری که بیش از صد شهر ایران را فرا گرفت، مردم معترض به دخالت‌های ایران در کشورهای عربی اعتراض کرده و خواستار توقف روند مداخله ایران در دیگر کشورها به ویژه سوریه شدند.

مردم کازرون همچنین با «ننگ» خواندن اقدام صدا و سیما و دیگر رسانه‌های رسمی ایران در بایکوت خبری اعتراضات مردمی این شهر شعار «ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما» سر دادند.

کازرونی‌ها پیش از نیز در اواخر آوریل 2018 تظاهرات اعتراض‌آمیز گسترده‌ای برگزار کرده بودند. آنها در آن زمان با سر دادن شعار «اگر خیانت بشه، کازرون قیامت میشه» طرح تقسیم این شهرستان را «خیانت» توصیف کرده و نسبت به عواقب آن هشدار دادند. معترضان علاوه بر این شعار «استاندار باید بیاد، وزیرش هم باید بیاد» خواستار حضور استاندار و وزیر در منطقه و رسیدگی به درخواست مردم معترض شدند. مردم کازرون همچنین تقسیم شهرشان را «تجزیه» خوانده و علیه آن شعار دادند: «ما زن و مرد جنگیم، با تجزیه می‌جنگیم».

براساس طرحی که حسین رضازاده، نماینده کازرون در مجلس ایران، شهرستان کازرون به دو شهرستان تقسیم شده و بخش‌های قائمیه و کوهمره نودان از کازرون جدا شده و در نقشه تقسیمات اداری کشور تحت عنوان شهرستان کوه‌چنار معرفی شوند. طرح تقسیم شهرستان کازرون در دفتر تقسیمات کشوری تصویب شده و به هیات دولت رفته تا تصویب شود. مردم کازرون معتقدند جدا شدن دهستان شاپور، امامزاده سید حسن و جنگل‌های دشت برم، به هویت این شهرستان آسیب می‌زند. موافقان این طرح نیز می‌گویند این طرح پیشرفت‌های عمرانی در پی داشته و رونق این منطقه را در پی خواهد داشت.

photo_2018-05-16_14-13-48.jpgphoto_2018-05-16_15-45-55.jpgphoto_2018-05-16_17-07-31.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy