Friday, May 18, 2018

صفحه نخست » هشدار احمدی نژاد نسبت به احتمال کنده شدن ریشه‌های نظام + طعنه به خامنه ای

AN_051718.jpgالعربیه - محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، با انتقاد شدید از علی خامنه‌ای، رهبر ایران و بی‌توجهی او به وضعیت حمید بقایی، معاون اجرایی دولتش که در زندان به سر می‌برد، درباره «رخ دادن اتفاقات ناگوار» و «کنده شدن ریشه‌های نظام» در ایران هشدار داد.

محمود احمدی‌نژاد با انتشار ویدئوی در شبکه‌های به مسائلی اشاره کرده که «اقتضای کشور« اجازه نمی‌دهد آن‌ها را فاش کند و گفت: «اما دارند مسیر را به سمتی می‌برند که اتفاقات ناگواری در کشور بیافتد».

او درباره این‌که این اتفاقات ناگوار برای چه کسانی ممکن است رخ دهد، توضیح داد: «اول برای خودشان. بالاخره ظلم دوامی ندارد. چرا نمی‌خواهند بفهمند؟...ظلم ریشه‌های نظام و ریشه‌های کشور را می‌کند».

احمدی‌نژاد همچنین هشدار داد که مقامات قضایی ایران به زودی راهی زندان خواهند شد و گفت قول می‌دهد آن‌ها عادلانه محاکمه و مجازات شوند.

او در این ویدئو علی خامنه‌ای را به باد انتقاد گرفت و گفت : «کسانی که حتی یک نفر در ایرلند اعتصاب غذا کرد، هزاران بار سخنرانی کردند به نفع او و عکس‌هایش را زدند و خیابان به نامش کردند، اما امروز که نوبت خودشان شده، سانسور کامل هست».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اشاره احمدی نژاد به حمید بقایی است که گفته می‌شود در زندان اعتصاب غذا کرده است.

علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب ایران که 9 مه 1981 برگزار شده بود، به بابی ساندز، مبارز ایرلندی اشاره کرده و گفته بود: «ما به بابی ساندز به چشم یک انسان مبارز فقط نگاه نمی‌کنیم. ما پیام لب‌های خاموش ساندز را شنیده‌ایم و به آن ایمان قاطع داریم ... وقتی یک مبارزجوان ایرلندی زیرگوش امپراطوری پیر و پوسیده بریتانیا با آن سوابق آنچنان مقاومتی می‌کند که دنیا را به خود متوجه می‌کند، وجود یک چنین شخصی و رسوایی قدرت او موید همان سخنی است که اسلام به ما آموخته بود و ما بارها آن را تکرار کردیم، گفته‌ایم و خواهیم گفت: روزگار سقوط قدرت‌های شیطانی و طاغوتی نزدیک است. من از این تریبون مردمی و الهی در این نقطه از جهان به همه برادران و خواهرانی که در سراسر عالم علیه ظلم و استبداد قیام کرده‌اند و به خصوص به همرزمان این مبارز در اروپا، در ایرلند پیام می‌دهم: مقاومت کنید و بدانید که پیروزی از آن مستضعفین است، و بدانید که یک امت بپاخواسته در این سوی جهان پشتیبان و حامی شماست. ما شما را تایید می‌کنیم. ما حرف شما را می‌فهمیم. ما هم آن روزگار را گذرانده‌ایم».

احمدی‌نژاد همچنین به بی‌تفاوتی جناح‌های مختلف سیاسی در ایران به وضعیت حمید بقایی اشاره کرد و گفت: «من متاسفم برای جناح‌های سیاسی کشور که جان مردم هم بازیچه کارهای سیاسی است. حتی حاضر نیستند خبرش را هم منتشر کنند. بیگانه که جای خود دارد. رسانه‌های وابسته به استعمار پیر که دارند تشویق می‌کنند دستگاه قضایی را به برخورد با دوستان ما و برخورد با جوان‌ها و برخورد با معترضین به بی‌عدالتی و تبعیض».

رئیس جمهوری ایران به نامه‌ای که به چهل نفر از علماء نوشته اشاره کرد و آنها را تلویحا نامسلمان نامید. او گفت: «حتی به 40 نفر از علماء نامه نوشتم. شرح دادم. فریاد تظلم آقای بقایی را به گوششان رساندم. کسانی که در منبرهاشان هزار بار، هزار بار گفته‌اند اگر کسی بشنود یک مسلمانی فریا تظلم بلند کرده و پاسخ ندهد مسلمان نیست.... جوابی ندادند. گروه‌های سیاسی هم جواب ندادند ولی خدا هست».

او وعده داد که مقامات قضایی به زودی راهی زندان شوند و گفت: «من نمی‌خواهم دعا کنم که چنین شرایطی برای مقامات قضایی پیش آید اما یقین دارم که به زودی پیش میاد و آنها جایشان با جای امثال آقای بقایی عوض خواهد شد».

محمود احمدی‌نژاد درباره آینده مقامات قضایی ایران گفت: « می‌توانم قول دهم که حتما از حقوق آن‌ها هم دفاع خواهم کرد و اجازه نمی‌دهم مثل رفتار امروز مقامات قضایی با امثال آقای بقایی، با آنها رفتار بشوند. عادلانه محاکمه شوند و عادلانه مجازات شوند».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy