Saturday, May 19, 2018

صفحه نخست » تریتا پارسی از سازمان نایاک کناره گیری کرد

tritaParsi_051818.jpgصدای آمریکا، تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) روز پنجشنبه اعلام کرد از روز ۱ اوت ۲۰۱۸ (۱۰ مرداد ۱۳۹۷) از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

آقای پارسی در یک بیانیه کتبی که شورای ملی ایرانیان آمریکا در واشنگتن منتشر کرد، گفت: «وقتی ۲۱ سال پیش در کنگره به عنوان کارآموز فعالیت خود را آغاز کردم، از این که جامعه ما (ایرانیان) هیچ صدایی ندارد، شگفت زده شدم.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وی افزود: «در واقع، بیشتر اعضای کنگره معتقد بودند گروهی که از جنگ و تحریم حمایت می‌کرد نماینده جامعه ماست. من فهمیدم که اگر ما خودمان صدایمان را بلند نکنیم، دیگران به جای ما حرف خواهند زد.»

تریتا پارسی گفت: «دو دهه بعد، ایرانیان آمریکایی داوطلب نمایندگی کنگره می‌شوند، به برگزاری راهپیمایی‌ها می‌پردازند، از خود رهبری خردمندانه نشان می‌دهند، و شاید از همه مهم‌تر، وقتی ایالات متحده در آستانه جنگ است، جامعه ما صدای خود را بلند می‌کند و به امکان رسیدن به صلح کمک می کند.»

رئیس نایاک در ادامه بیانیه افزود: «ما حقیقتا راه طولانی را پیموده‌ایم. وقتی نایاک را در اوایل ۲۰۰۲ شکل دادیم، تعداد انگشت شماری کمک کننده مالی داشتیم و با یک بودجه ۶۰ هزار دلاری شروع کردیم. امروز، فهرست ایمیل‌های ما بیش از ۷۰ هزار آدرس مختلف را شامل می‌شود، بیش از ۲ میلیون دلار بودجه عملیاتی و همکاران بااستعدادی از کنگره، مقام‌های وزارت خارجه و سازماندهندگان اجتماعی داریم.»

شورای ملی ایرانیان آمریکا دلیل کناره گیری تریتا پارسی را اعلام نکرد و تنها گفت که به او این اجازه را خواهد داد تا «بیشتر بر روی سیاست خارجی ایالات متحده در خاور میانه تمرکز کند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy