Friday, May 18, 2018

صفحه نخست » هلهله کارگردان لبنانی پس از به دست آوردن جایزه جشنواره سینمایی کن

Nadine_Labaki.jpgالعربیه - نادین لبکی، کارگردان سرشناس لبنانی روز شنبه ۱۹ می‌۲۰۱۸ و پس از آنکه جایزه جشنواره سینمایی کن فرانسه را از آن خود کرد، برای ابراز خوشحالی چشمانی اشکبار هلهله سر داد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

فیلم سینمایی کفرناحوم ساخته نادین لبکی توانست جایزه هیات داوران هفتاد و یکمین دوره جشنواره سینمایی کن را از آن خود کند. پس از اعلام نام لبکی به عنوان برنده، حاضران به احترام او از جای برخاسته و به مدت طولانی در مقابل چشمان دوربین‌ها برای نادین لبکی و زین الرافعی هنرپیشه اصلی فیلم که یک کودک جنگ‌زده سوری است، دست زدند.

در ویدئویی که از این لحظات منتشر شد، نادین لبکی با چشمانی اشکبار برای ابراز شادی و همراهی تشویق‌کنندگان هلهله سر داد. هلهله که برخی در زبان فارسی آن را «کِل زدن» نیز می‌گویند نوعی فریاد شادی است که معمولا زنان صدای نازک و متقطع و تکرارشونده‌ای را ایجاد می‌کنند. هلهله کردن در شادی‌ها از رسوم رایج در بسیاری از نقاط خاورمیانه و به ویژه کشورهای عربی است.

در پی انتشار این ویدئو، سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان در صفحه توئیترش به نادین لبکی تبریک گفت و خطاب به او نوشت: «به نادین لبکی، کارگردان فیلم کفرناحوم و همه تیم سازنده این فیلم کسب جایزه هیات داوران جشنواره سینمایی کن را تبریک می‌گویم. همه لبنان به تو افتخار می‌کند نادین.»

فیلم کفرناحوم که در بخش نخل طلایی جشنواره سینمایی کن حضور یافت، در بیروت تصویربرداری شد و داستان کودکی را رو که در در یک منطقه فقیرنشین بیروت زندگی می‌کند، به تصویر می‌کشد. این کودک می‌کوشد مانع ازدواج خواهر کوچکش شود و تلاش می‌کند به دلیل زندگی سخت و شرایط مشقت‌باری که در آن زندگی می‌کنند، والدینشان را محاکمه کند، زیرا که آنها را به این دنیا آمدنشان مقصر می‌داند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy