Tuesday, May 22, 2018

صفحه نخست » اسرائیل اطلاعاتی جدید از درگیری اخیر با نیروهای ایرانی در سوریه منتشر کرد

Israel_Syria.jpg

اسرائیل می‌گوید برای اولین بار در جهان از جنگنده‌های اف۳۵ در عملیات رزمی استفاده کرده و همچنین این جت‌های رادارگریز را «در سراسر خاورمیانه» به پرواز در آورده است.

العربیه - فرمانده نیروهای هوایی اسرائیل، برای نخستین بار، اطلاعاتی درباره درگیری چند هفته پیش که به گفته مقام‌های اسرائیلی، با نیروهای ایرانی مستقر در سوریه روی داد، فاش کرد.

به گزارش رسانه‌های خبری، عمیکم نورکین فرمانده نیروی هوایی اسرائیل گفت که نیروهای ایرانی، ۱۰ مه، حدود ۳۲ راکت به سمت بلندهای اشغالی جولان سوریه شلیک کردند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او افزود که پدافند هوایی سوریه هم بیش از ۱۰۰ موشک به سمت جنگنده‌های اسرائیلی که اقدام به بمباران مواضع نیروهای ایرانی کردند، شلیک کردند.

او ادامه داد که در آن تنش، اسرائیل دو بار مواضع ایرانی در سوریه را توسط جنگنده‌های F۳۵ بمباران کردند تا بدین ترتیب، سوریه نخستین کشوری باشد که هدف حملات این جنگنده‌های ساخت آمریکا قرار می‌گیرد.

۱۰ مه جاری، ارتش اسرائیل اعلام کرد که ده‌ها موضع نیروهای ایرانی را در سوریه در واکنش به شلیک ده‌ها راکت توسط آن‌ها به بلندی‌های جولان، بمباران کردند.

در آن هنگام ارتش اسرائیل، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران را فرمانده حمله راکتی به مواضعش در جولان معرفی کرد.

پس از آن جاناتان کانریکوس سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که نیروهای ایرانی، ۲۰ راکت به سمت مواضع ارتش اسرائیل در بلندی‌های جولان شلیک کردند اکنون اما اسرائیل می‌گوید، شمار راکت‌های شلیک شده توسط نیروهای ایرانی، ۳۲ فرورند بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy