Tuesday, May 22, 2018

صفحه نخست » اندیشکده آمریکایی: سیاست ترامپ برای ایران پرریسک، ولی دارای شانس موفقیت است

FDD_052118.jpgایران اینترنشنال، اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در تحلیل ۳۱ اردیبهشت خود درباره سیاست جدید آمریکا در مورد ایران و مقابله با فعالیت‌های حکومت جمهوری اسلامی می‌گوید این استراتژی همراه با ریسک است اما بخت موفقیت هم دارد. در مقاله این اندیشکده آمده است سیاست جدیدی که وزیر خارجه مایک پمپیو چند روز گذشته برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به‌پیش گذاشت به دنبال سست‌بنیاد کردن رژیم و افزایش بحران‌های داخلی برای بوجود آوردن تغییرات بنیادی است که در نهایت به توقف رفتارهای شرورانه آن منجر شود. به زبان کوتاه، «حداکثر دیپلماسی همراه با حداکثر فشار.» سخنان پمپیو همچنین پاسخی به منتقدان دولت ترامپ است که مدعی بودند این دولت هیچ برنامه جایگزینی به‌عنوان Plan B در پس خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای نداشته است. پمپیو اکنون روند سیاست آمریکا به‌سوی آینده ایران را در چهارچوب «برخورد همه‌جانبه و گسترده با رفتار خرابکارانه» این حکومت تعریف کرده است.

در این مقاله آمده پرزیدنت ترامپ و وزیر خارجه او همچنین با اعلام این استراتژی جدید چراغ سبز خود را به وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اجرای «شدیدترین تحریم‌های ممکن بر علیه ایران» نشان داده‌اند. مطابق این تحلیل، درحالی که تهاجم دیپلماتیک و اقتصادی آمریکا برعلیه حکومت ایران شدت یافته، رهبران اروپایی احساس می‌کنند واشنگتن از نظر سیاسی آنها را هم مورد تهاجم قرار داده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این تحلیل می‌افزاید همزمان رهبران مذهبی ایران نیز اروپایی‌ها را تهدید می‌کنند که اگر میلیاردها دلار برای حفظ اقتصاد ایران سرمایه‌گزاری نکنند، آنها به غنی‌سازی مجدد روی خواهند آورد. اما شواهد نشان می‌دهد که کمپانی‌های اروپایی درست به‌سوی نقطه مقابل این تهدیدها می‌روند و نشان می‌دهند که آنها حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران نیستند، مگر آنکه آمریکا آنها را از تحریم‌های خود معاف کند. دیروز اما پمپیو هشدار داد که چنین انتظاری از آمریکا بیهوده است.

در نظر نویسنده این مقاله پرسش اینجاست که حاکمان ایران تا چه وقت قدرت تحمل این فشارها را خواهند داشت؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy