Wednesday, May 23, 2018

صفحه نخست » هشدار نماینده کنگره آمریکا در مورد جنگ با ایران + فیلم

congressWar_052318.jpgایران اینترنشنال، واکنش‌های بین‌المللی به سخنان وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام استراتژی جدید این کشور در مورد ایران هنوز ادامه دارد و یک سناتور آمریکایی در خصوص جنگ با ایران هشدار داد.

به گزارش رویترز، چهارشنبه ۲ خرداد، ژان لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت راهکار آمریکا در مورد ایران کمکی به گفت‌وگو با تهران نکرده و به تقویت اصول‌گرایان افراطی منجر خواهد شد.

لودریان همچنین با اشاره به ادامه پایبندی فرانسه به برجام گفت که افزایش تحریم‌ها علیه ایران سبب تقویت اصول‌گراها و تضعیف حسن روحانی خواهد شد. به گفته او این روند در نهایت خطراتی برای کل منطقه دارد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

از سوی دیگر، «تولسی گابارد»، نماینده کنگره آمریکا، ضمن انتقاد از ابهام موجود در سخنان پمپئو مبنی بر «مقابله با فعالیت‌های ایران در برهم‌زدن ثبات منطقه»، هشدار داد که عدم وجود اهداف روشن در استراتژی آمریکا در قبال ایران ممکن است به جنگ منجر شود.

یکی از درخواست‌های ۱۲ گانه آمریکا از ایران در استراتژی جدید خروج نیروهای وابسته به ایران از سوریه است.

در واکنش به این درخواست روز چهارشنبه ۲ خردادماه، فیصل مقداد،‌ معاون وزیر خارجه سوریه گفت که خروج نیروهای ایران و حزب الله از سوریه قابل مذاکره نیست، چون این موضوعی است که دولت سوریه باید در مورد آن تصمیم بگیرد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با «بی‌معنی» خواندن درخواست‌های آمریکا از ایران، گفت که بر اساس چنین رویکردی، هیچ توافقی قابل حصول نیست. او همچنین افزود که درخواست آمریکا برای خروج ایران از سوریه پایه و اساس قانونی ندارد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در تازه‌ترین واکنش، با تاکید بر اینکه «مقامات آمریکایی توهم‌زده‌ هستند»، افزود که آنان به گروگان گروه‌های فشار تبدیل شده‌اند.

رویترز گزارش کرد که چهار مقام ارشد جمهوری اسلامی، که نخواستند نامشان فاش شود، به این خبرگزاری گفته‌اند که سخنان مایک پمپئو در مورد ایران بیشتر به «استراتژی چانه‌زنی» مشابه با رویکرد مقابله با کره شمالی شبیه است. یکی از این مقامات با اشاره به پایان یافتن دوره رویارویی نظامی افزود که آمریکا به دنبال جنگی دیگر در منطقه نیست.

یک مقام دیگر نزدیک به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به رویترز گفته که حتی در صورت قبول همه شرایط از جانب ایران، آمریکایی‌ها به دنبال تغییر رژیم ایران خواهند بود.

اگر چه در سخنان پمپئو بحثی از تغییر رژیم در ایران به میان نیامد، ولی وزیر خارجه آمریکا به روشنی از مردم ایران خواست تا حاکمیت رهبران دینی را رد کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy