Thursday, May 24, 2018

صفحه نخست » آمریکا شرکت‌های هواپیمایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا ایر را تحریم کرد

foori_052418.jpgبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه نام چند فرد و شرکت مرتبط با ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

نام نفراتی که در فهرست تحریمی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند به شرح زیر می‌باشد:

  • ایراج رونقی، تبعه ایران، به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی معراج
  • گولنهال یگانه، تبعه ترکیه، به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان
  • تورج زنگنه، شهروند ایران، به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی معراج

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همچنین نام موسسات زیر را به فهرست تحریمی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری اضافه کرده است:

  • شرکت «لوجستیک و خدماتی هاواچیلیک»، ثبت‌شده در ترکیه، به اتهام ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان
  • شرکت هواپیمایی «بلوایر»، به اتهام ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان
  • شرکت هواپیمایی «دنا»، به اتهام ارتباط با هواپیمایی معراج، ایرج رونقی و ارتباط با تورج زنگنه
  • هواپیمایی «اوتیک»، به اتهام ارتباط با هواپیمایی ماهان
  • شرکت ترابری و لوجستیک هاواچیلیک، ثبت‌شده در ترکیه، به اتهام ارتباط با هواپیمایی ماهان
  • شرکت «تریگرون»، ثبت‌شده در ترکیه به اتهام ارتباط با ماهان و گولنهال یگانه

خزانه‌داری آمریکا همچنین ۳۱ فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا ایر را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. ۵ فروند از این هواپیماها متعلق به معراج، ۹ فروند متعلق به کاسپین، ۵ فروند متعلق به پویا ایر و ۱۲ فروند متعلق به ماهان هستند.

هواپیمای تشریفات دولت ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا

بررسی خبرنگار بین‌الملل فارس نشان می‌دهد هواپیمای ایرباس 320 خطوط هوایی معراج با شماره دم EP-AJC که در این فهرست درج شده جزء هواپیماهایی است که با عنوان هواپیمای تشریفات دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

به گزارش رویترز، شرکت‌هایی که هدف قرار گرفتند متهم‌اند که برای دو شرکت هواپیمایی ایرانی «ماهان ایر» و هواپیمایی «معراج» خدماتی فراهم کرده‌اند.

شرکت هوایی ماهان‌ایر از سال ۲۰۱۱ به خاطر ادعای وابستگی به سپاه پاسداران و کمک به لجستیک نیروی قدس، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار داشته است. ماهان‌ایر متهم است در اعزام نیرو و تسلیحات به نیروهای نیابتی ایران در سوریه، بویژه حزب الله لبنان، نقش داشته و به نظر می‌رسد تحریم‌های هوایی جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در همین راستا باشد.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی نام ۹ فرد و شرکت را به بهانه تأمین کالاهای آمریکایی برای شرکت‌های هواپیمایی تحت تحریم ایران در لیست سیاه خود قرار داده است.

منوشین گفته است: «تسهیل‌کنندگانی که امروز توسط خزانه‌داری آمریکا تحریم شده‌اند اقدام به تأمین قطعات و ارائه خدمات برای ناوگان هوایی تحت تحریم ایران، از جمله شرکت‌های هواپیمایی ماهان، کاسپین، معراج و پویا ایر کرده‌اند.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وزیر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد: «آنها با انجام این کار در تزریق حیات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک کرده و حکومت ایران را قادر به ارسال سلاح، پیکارجو و پول برای نائبانش از جمله حزب‌الله کرده‌اند.»

منوشین در ادامه به کشورها و شرکت‌ها در سراسر جهان درباره خطرات اعطای مجوز فرود به و تأمین خدمات هواپیمایی برای شرکت‌هایی هواپیمایی تحت تحریم ایران هشدار داده است.

او همچنین شرکت‌های هواپیمایی تحریم‌‌شده ایران، در کل و شرکت هواپیمایی ماهان، به طور خاص را به نقش‌آفرینی در آنچه «صادرات رفتارهای مخرب ایران» خوانده شده متهم کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما شماری از هواپیماهای مرتبط با شرکت‌های هواپیمایی تحریم‌شده ایران، شامل ماهان، کاسپین، معراج و پویا را شناسایی کرده‌ایم و به کسانی که به این هواپیماها مجوز فرود و خدمات عمومی ارائه کنند اخطار می‌دهیم که با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy