Friday, May 25, 2018

صفحه نخست » حمله مسعود بهنود و خبرنگار بی‌بی‌سی به مخالفان جمهوری اسلامی + واکنش کاربران

behnood_052518.jpgسایت دماوند - مسعود بهنود و عطاالله مهاجرانی با بازنشر توییت سیاوش اردلان، یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی، تلاش کردند تا مخالفان جمهوری اسلامی را بی‌اعتبار کنند.

در روزهای گذشته، کاربران ایرانی توییتر از داخل و خارج کشور، با انتشار صدها هزار توییت با هشتگ #iranregimechange به معنی «تغییر حکومت ایران»، مخالفت خود را با جمهوری اسلامی به گوش جهانیان رساندند.

انعکاس این هشتگ آنچنان گسترده بود که، مطابق انتظارات، خشم اصلاح‌طلبان حکومتی را به دنبال داشت‌. افرادی ناشناس در اقدامی هماهنگ تلاش کردند تا با ترفندهای مختلف، این هشتگ را منحرف کنند.

یکی از این اقدامات، ابداع هشتگ‌هایی بود که مشابه هشتگ اصلی اما با تفاوت‌های املایی، تلاش داشت از تعداد توییت‌های منتشرشده در هشتگ اصلی کم کند اما با توجه به صدها هزار توییت در هشتگ اصلی، راه به جایی نبرد.

سیاوش اردلان، از خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی شاید با هدف بی‌اهمیت جلوه دادن مخالفان جمهوری اسلامی، مدعی شد که IP اکثر توییت‌های منتشرشده در خارج از ایران به ویژه در آمریکا ثبت شده‌اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این توییت اردلان مانند بسیاری از توییت‌های دیگر او با استقبال اصلاح‌طلبان حکومتی مواجه شد. مسعود بهنود و عطاالله مهاجرانی هم با ریتوییت کردن آن، حمایت خود را از این اتهام نشان دادند.

behnood222.jpg'یک بررسی کلی کردم که هشتگ 'ایران ٰرژیم چینج' از کجا توییت میشد: اکثریت غالب: از آمریکا. تاثیرگذاران اصلی: یک اکانت فکاهی، یک اکانتی که توییتر بست و یک روزنامه سعودی. اکثریت توییت های هشتگ 'مرسی #پمپئو' از آمریکا بودند. تاثیرگذار اصلی: سعید قاسمی نژاد از بنیاد دفاع از دمکراسی' https://t.co/HTBFPYdnMi

به گزارش سایت دماوند این در حالیست که به علت فیلتر بودن توییتر در ایران، کاربران داخل کشور ناچارند با استفاده از VPN به این نرم‌افزار دسترسی پیدا کنند و چون اکثر VPNها در آمریکا مستقرند، کاملا طبیعی است که IPهای آنها نشان‌دهنده حضورشان در این کشور باشد.

واکنش برخی از کاربران:

commentArdalan.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy