Saturday, May 26, 2018

صفحه نخست » کره جنوبی: کیم جونگ اون به دیدار با ترامپ متعهد است

380F439B-9829-4398-8A7E-239D058D8E3F.jpegمون جائه-این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، گفته است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دیدار با دونالد ترامپ و خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه‌جزیره کره متعهد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مون جائه-این روز یک‌شنبه ۶ خرداد گفت که رهبر کره شمالی «کیم (جونگ اون) و من به توافق رسیدیم که نشست ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد، میان کیم و ترامپ) باید با موفقیت برگزار شود و تلاش ما برای پاکسازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و برقراری صلح دائمی در آن نباید متوقف گردد».

رهبران دو کره روز شنبه ۵ خرداد، بدون اعلام قبلی در دهکده «پان‌مونجوم» در کره شمالی دیدار کردند.

همزمان، خبرگزاری رسمی کره شمالی طی بیانیه‌ای از «اراده راسخ» کیم جونگ اون برای ملاقات با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، طبق برنامه‌ریزی قبلی خبر داده است.

ترامپ روز پنج‌شنبه ۳ خرداد کره شمالی را به «خصومت آشکار» متهم کرده و با نگارش نامه‌ای خطاب به کیم جونگ اون، دیدار برنامه‌ریزی شده با رهبر کره شمالی را لغو کرده بود. او روز جمعه ۴ خرداد، اما اعلام کرد که دیدار مذکور ممکن است در زمان تعیین‌شده برگزار شود. به گفته ترامپ، «:«خواهیم دید که چه پیش خواهد آمد، شاید این نشست برگزار شود، ما خواهان برگزاری آن هستیم».

روز شنبه یک سخنگوی کاخ سفید گفت که تیمی از مقامات دولت آمریکا قرار است راهی سنگاپور شوند تا زمینه را برای ملاقات احتمالی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ مهیا کنند.

کره شمالی روز پنجشنبه طی اقدامی در راستای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره، مرکز آزمایش‌های هسته‌ای «پونگیه-ری» را منهدم کرد. مقامات کره شمالی تاکید کرده‌اند که تخریب این مرکز نشان‌دهنده مقاصد صلح‌جویانه این کشور و عزم آن برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy