Sunday, May 27, 2018

صفحه نخست » ترور ۴ نظامی روس در سوریه

22763A81-F135-426A-A06B-FE699477C80C.jpegدبی.العربیه نت فارسی


به گزارش خبرگزاری‌های روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور، در نتیجه درگیری میان نظامیان روس و مخالفان مسلح رژیم اسد در سوریه 4 نظامی روس کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه، این چهار نظامی «در نتیجه تیراندازی شبه‌نظامیان کشته شده‌اند».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید


در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در سوریه و در نتیجه تیراندازی شبه‌نظامیان، سربازان روسی جان خود را از دست داده‌اند.

در استان دیرالزور سوریه در تاریکی شب چند گروه تروریستی به ارتش دولتی سوریه حمله کردند. دو مشاور نظامی روسی که هدایت آتشبار توپخانه را برعهده داشتند در جا کشته شدند. پنج سرباز روسی دیگر نیز زخمی شده و به بیمارستان نظامی روسی برای انجام جراحی منتقل شدند».


در ادامه گزارش وزارت دفاع روسیه به درگذشت دو سرباز دیگر روس بر اثر جراحات وارده اشاره شده است.


روسیه و ایران متحدان اصلی رژیم بشار اسد در سوریه هستند، ایران از آغاز اعتراضات مسالمت‌آمیز در سوریه همزمان با «بهار عربی» حمایت مستقیم خود را از سرکوب مخالفان رژیم سوریه اعلام کرد و پس از آغاز فاز نظامی در بحران سوریه، تهران نیروهایی از سپاه قدس و شبه‌نظامیان شیعه از افغانستان، لبنان و عراق را به جنگ داخلی گسیل داشت. روسیه نیز در سال 2015 هنگامی که رژیم سوریه علیرغم حمایت ایران در وضعیت متزلزلی به سر می‌برد مستقیما وارد جنگ داخلی سوریه شد و با ایجاد پوشش هوایی و اعزام مشاوران نظامی رژیم سوریه را از سقوط نجات داد.


روسیه همواره اعلام کرده که برای مبارزه با «تروریست‌ها» نیرو به سوریه اعزام کرد. ایران اما نیروهایی را که برای دفاع از رژیم سوریه گسیل می‌دارد «مدافعان حرم» می‌نامد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy