Sunday, May 27, 2018

صفحه نخست » شعار علیه صدا و سیما در مراسم تشیع ناصر ملک‌مطیعی و پخش پیام بهروز وثوقی

naser-malek-motii-funeral1.jpgمراسم تشییع و خاکسپاری پیکر ناصر ملک‌مطیعی، بازیگر سینمای ایران، روز یکشنبه ششم خرداد در تهران و در میان شعارهای اعتراضی علیه تلویزیون دولتی ایران برگزار شد.

بنابر گزارش‌ها و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران امنیتی موتورسوار به سوی برخی از شرکت‌کنندگان مراسم یکشنبه در خیابان‌های مرکزی تهران هجوم برده و در گورستان «بهشت زهرا» نیز اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده‌اند.

در مراسم پیش از ظهر یکشنبه که از ساختمان شمار ۲ خانه سینما واقع در خیابان وصال آغاز شد، هنرمندان حاضر در مراسم به انتقاد از محدودیت‌های اعمال‌شده بر ناصر ملک‌مطیعی پرداختند و صدای ضبط شده بهروز وثوقی، بازیگر هم‌نسل آقای ملک‌مطیعی و ساکن آمریکا، نیز برای شرکت‌کنندگان در این مراسم پخش شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

آقای وثوقی در پیام صوتی خود با اشاره به اینکه این نخستین بار است که صدایش «بین مردم و در خاک وطن» شنیده می‌شود گفت: «امروز با اندوه باید در از دست دادن یک بزرگ و یک برادر و یک ناصر ملک‌مطیعی که مانند من چهل سال منتظر ماند، عزاداری کنیم».

ناصر ملک‌مطیعی در سال‌های پیش از انقلاب ۵۷ بازیگری سرشناس در سینمای ایران بود اما پس از انقلاب بجز دو فیلم «برزخی‌ها» در سال ۱۳۶۱ و «نقش نگار» در سال ۱۳۹۴، اجازه نیافت در هیچ فیلمی بازی کند.

چند ماه پیش نیز گفت‌وگوی زنده تلویزیونی او در همان دقایق نخستین، بدون ارائه توضیحی قطع شد. همچنین برنامه‌ای که با حضور او در مجموعه «دور همی» ضبط شده بود هیچ‌گاه اجازه پخش نیافت.

سعید راد، فرامرز قریبیان، مهناز افشار، داریوش فرهنگ و پریناز ایزدیار از جمله هنرمندان حاضر در مراسم روز یکشنبه بودند و شماری از آنان، از جمله پوری بنایی، مسعود کیمیایی، علی دهکردی، محمد متوسلانی، پژمان بازغی و محسن امیریوسفی نیز سخنانی کوتاه ایراد کردند.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، «وجه غالب سخنرانی‌ها گله از عملکرد صدا و سیما بود».

امیرعلی ملک‌مطیعی نیز در مراسم تشییع پیکر پدرش گفت: «از رئیس‌ صدا و سیما می‌پرسم که چرا خبر مرگ پدر من و تصویرش از صدا و سیما پخش می‌شود ... ولی تا مدتی قبل امکانش نبود؟»

بر پایه ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، جمعیت حاضر در خیابان‌های اطراف خانه سینما شعارهایی از قبیل «ننگ ما، صدا و سیما ما»، «ناصرخان روحت شاد» و «قیصر کجایی مردمو کشتن» سر می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در مراسم روز یکشنبه محله‌های اطراف خانه سینما در خیابان وصال «تا تقاطع انقلاب، طالقانی و چهارراه ولیعصر مملو از جمعیت بود».

پرویز پرستویی، دیگر بازیگر سینمای ایران، نیز سخنان خود را به انتقاد شدید از تلویزیون دولتی ایران اختصاص داد و گفت: «صدا و سیما که برای مردم است و از پول مردم و بیت‌المال اداره می‌شود ... چرا باید زمانی از ناصر ملک‌مطیعی یاد کند که به دیار باقی شتافته است؟»بنابر گزارش‌ها، پیکر این بازیگر سرشناس سینمای ایران در «قطعه هنرمندان» گورستان تهران به خاک سپرده شد.

ناصر ملک‌مطیعی که زاده ۱۳۰۹ در تهران بود، بامداد شنبه در ۸۸ سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

شمار آثار سینمایی و تلویزیونی که او پیش از انقلاب ۵۷ بازی کرد به حدود یکصد اثر می‌رسد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy