Sunday, May 27, 2018

صفحه نخست » هواپیمای اختصاصی روحانی در فهرست تحریم‌های آمریکا

ROuhani-airplane1.jpgدویچه وله: دور جدید تحریم‌های آمریکا شرکت "دنا ایرویز" را هدف گرفته است که به هواپیمای اختصاصی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران خدمات می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در فهرست تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های هواپیمایی ایران، شرکت "دنا ایرویز" را نیز گنجانده است که به هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهوری ایران خدمات می‌دهد. این فهرست روز پنج‌شنبه ۳ خرداد (۲۴ مه) منتشر شده است.

"دنا ایرویز" شرکتی است که به یک هواپیمای ایرباس A340 با شماره ثبت EP-DAA خدمات می‌رساند. تا نوامبر سال ۲۰۱۷ این هواپیما در شرکت هواپیمایی "معراج" ثبت شده بود. پس از این که این شرکت تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفت شرکت "دنا" پوشش خدماتی پروازهای اختصاصی حسن روحانی را بر عهده گرفت.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وب‌سایت انگلیسی شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داده که "دنا ایرویز" تنها به یک هواپیمای ایرباس ۱۹ ساله ۳۴۰ـ ۳۰۰ سرویس می‌رساند که این هواپیما در اختیار ریاست جمهوری ایران است.

تحریم جدید که شرکت دنا را هدف قرار داده می‌تواند جلوی استفاده از هواپیمای رئیس‌جمهوری را در سفرهای رسمی بگیرد. همچنین شرکت‌هایی که به شرکت هواپیمایی "دنا" در سراسر جهان سوخت یا خدمات می‌رسانند نیز ممکن است سرویس‌دهی به این هواپیما را قطع کنند، چرا که در غیر این صورت امکان دارد با تحریم‌های ثانویه آمریکا روبرو شوند.

تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرنیان و آمریکا در توییتر در مورد تحریم "دنا ایرویز" می‌نویسد: «هدف ترامپ چیست؟ تحقیر میانه‌روها و قوی کردن تندروهای ایران. تضعیف میانه‌روها شروع جنگ را آسان‌تر می‌کند....»

شبکه خبری الجزیره نیز با انتشار این خبر نوشت، شرکتی که تنها هواپیمای اختصاصی رئيس‌جمهوری ایران را پوشش می‌دهد در فهرست قرار گرفته و احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا از سر عمد این شرکت را تحریم کرده باشد تا رئیس‌جمهوری ایران را "تحقیر" کند.

بعد از تحریم ولی‌‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران، به اتهام همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران و انتقال میلیون‌ها دلار به حزب‌الله لبنان این دومین بار است که ایالات متحده مستقیما دولت ایران را هدف قرار می‌دهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy