Sunday, Jun 3, 2018

صفحه نخست » اصفهان آب ندارد

isfahan_060218.jpg

بی آبی در اصفهان - شوک کاهش 30 درصدی آب تحویلی به تصفیه‌خانه

شهروندان اصفهانی در شبکه های اجتماعی از قطع آب آشامیدنی در این شهر در اکثر ساعات شبانه روز خبر می دهند.

مردم معترض و کشاورزان اصفهانی در ماه های اخیر بارها در شهر اصفهان و روستاهای اطراف آن تجمع کرده و از بی مسئولیتی مقام های جمهوری اسلامی انتقاد کرده اند.

سخنگوی اداره آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در دو روز گذشته با توجه به این‌که آب ورودی به تصفیه‌خانه یا به قولی آبی که از سد خارج شده تقریباً 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده، آب کمتری تحویل اداره آب و فاضلاب شد که با مشکل مواجه شدیم.

سخنگوی اداره آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: حدوداً 90 درصد از آب مورد نیاز شهر اصفهان از سد زاینده‌رود و انتقال به تصفیه‌خانه آب اصفهان تأمین می‌شود؛ آب 55 شهر دیگر که با اصفهان مجموعاً 56 شهر شده و 300 روستا نیز از طریق زاینده‌رود تأمین می‌شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وی ادامه داد: طبیعتاً به خاطر این‌که منابع داخلی یا منابع محلی شهر اصفهان برای تأمین آب شرب حداکثر 10 درصد بوده است، وقتی آب تصفیه‌خانه یا آب خروجی سد زاینده‌رود کم می‌شود طبیعتاً اثر خیلی زیادی بر شبکه توزیع آب اصفهان دارد و ما خودمان می‌پذیریم.

آبرسانی با تانکر در شاهین شهر اغلب شهرهای استان اصفهان با قطع و جیرهبندی آب مواجه هستند:

به گزارش سایت دماوند هرچند هشتگ های «اصفهان» و «اصفهان آب ندارد» در ساعات اخیر انتشار خود را شروع کرده اما با وجود این، هزاران بار توییت شده است.

مکتوب از کاربران شناخته شده توییتر با اشاره به بی آبی در اصفهان در توییتی نوشت : «از زاینده رو آب ندارد, رسیدیم به اصفهان آب ندارد. یکی از نتایج نرمالیزاسیون دوران روحانی».

وانیا از کاربران توییتر با کنایه به اصلاح طلبان می نویسد: «میخواستن با یه سطل اسرائیل رو نابود کنن.نه تنها سیستان و بلوچستان،که #اصفهان هم بهش اضافه شد.کجاست این اصلاحات ج.ا !؟‌ بحران آب.»

مهدی رفائی از کاربران فعال توییتر به شرایط شهروندان اصفهانی پرداخته و می نویسد: «از دیروز حدود ۲۲ ساعته که #آب شرب اکثرمناطق #اصفهان قطع شده،ذخیره های آب و تانکرها خالی شده و مردم با ۲۰ لیتری و دبه به حوض پارک ها و آبنماها هجوم آوردن،هیچ مسئول و ارگانی هم پاسخگوی مردم نیست.»

نیک‌آهنگ کوثر نوشت: «‏بحران آب، شوخی‌بردار نیست. وقتی آب فولادشهر و مناطقی از اصفهان ساعت‌ها قطع باشد، آن هم الان که هنوز تابستان شروع نشده، باید نگران بود. تداوم بحران آب یعنی آغاز خشونتی پایان ناپذیر در بسیاری از نقاط کشور.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy