Saturday, Jun 9, 2018

صفحه نخست » خبر درخواست شاهرودی از خامنه‌ای برای بخشش مرتضوی + واکنش دفتر شاهرودی

shahroodi_060918.jpgسایت آمدنیوز نوشت:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از رهبر جمهوری اسلامی خواست که مجازات زندان «سعید مرتضوی» دادستان سابق تهران در زمان ریاست وی بر قوه قضائیه، به «جزای نقدی» تبدیل شود.

«آمدنیوز» از طریق منابع خبری خود در بیت رهبر جمهوری اسلامی توانسته به سندی دست پیدا کند که در این سند، «سیدمحمود هاشمی شاهرودی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از «علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی درخواست کرده که با توجه به «خدمات سعید مرتضوی در مقابله با فتنه و اغتشاشات ۸۸»، مجازات حبس تعزیری وی به جزای نقدی تبدیل شود!

«هاشمی شاهرودی» در هامش نامه‌ی «سعید مرتضوی» نوشته است که «مرتضوی در این پرونده مظلوم واقع شده» و «محکومیت ایشان به معاونت در قتل به هیچ‌وجه صحیح نمی‌باشد».

بر اساس اعلام رسانه‌های جمهوری اسلامی، سعید مرتضوی در ۲ اردیبهشت ۹۷، در یکی از شهرهای شمالی ایران بازداشت شده اما تا این تاریخ هیچ اثری از وی در بندهای زندان اوین مشاهده نشده است. حفاظت اطلاعات قوه قضائیه پس از تشکیک «آمدنیوز» از بازداشت وی، تلاش بسیاری کرد که بتواند فیلم و عکس ساختگی از لحظه بازداشت یا زندان مرتضوی تهیه کند که پس از گذشت بیش از یک‌ماه، در این امر ناکام مانده است. علاوه بر این، در زمان اجرای احکام قضایی در شعبات اجرای احکام، شاکی و متشاکی هم‌زمان باید در شعبه حضور داشته باشند که در خصوص مرتضوی چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

481953512.jpgبه کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بسیاری از گزارشات از عدم بازداشت مرتضوی و فرار وی به نقطه‌ای نامعلوم حکایت دارد، اما بر اساس این سند، «هاشمی شاهرودی» درخواست تبدیل مجازات دو سال زندان به جزای نقدی را در هامش «نامه‌ی تایپ شده مرتضوی»، در تاریخ اول خردادماه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی به مطرح کرده است.

سعید مرتضوی به اتهام معاونت در قتل «محسن روح‌الأمینی» از جان‌باختگان بازداشت‌گاه کهریزک در سال ۸۸، به دو سال حبس قطعی محکوم شده است.

متن درخواست «سیدمحمود هاشمی شاهرودی» از «علی خامنه‌ای» به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی
با عرض سلام و تحیت

پرونده و نامه تظلم‌آمیز آقای مرتضوی را خدمت‌تان ارسال می‌دارم. ایشان از نظر اینجانب که تصدی قوه را ... (ناخوانا) زمان داشتم، در این پرونده مظلوم واقع شده و محکومیت ایشان به معاونت در قتل به هیچ‌وجه صحیح نمی‌باشد. لذا مناسب است از طریق قانونی (تجدیدنظر توسط ریاست محترم قوه یا تبدیل جزای زندان تعزیری به جریمه ...) پرونده مجددا در شعبه‌ای از دیوان به دستور حضرت مستطاب‌عالی رسیدگی شود تا این‌که خدمات ...(ناخوانا) طبق ضوابط قضایی در مقابله با فتنه و اغتشاشات ۸۸ عمل کرده، تضییع نگردد و الأمر الیکم و السلام علیکم.

سیدمحمود هاشمی شاهرودی
۹۷/۳/۱

این سند بسیار مهم برای چندمین بار ثابت می‌کند که در جمهوری اسلامی ملاک نه قانون اساسی، بلکه روابط است و قانون تنها برای مردم عادی است که قابل اجراست. این سند هم‌چنین ادعاهای علی خامنه‌ای در مراسم ضیافت افطاری با دانشجویان مبنی بر عدم کنترل وی بر صداوسیما و قوه قضائیه را زیر سؤال می‌برد.

تکذیب درخواست آیت‌الله شاهرودی برای آزادی سعید مرتضوی

یک مقام آگاه در دفتر آیت الله شاهرودی در گفتگو با تسنیم شایعه درخواست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای آزادی سعید مرتضوی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، به دنبال انتشار شایعات و اخبار جعلی در ارتباط با درخواست آزادی سعید مرتضوی قاضی محکوم شده توسط آیت‌الله هاشمی شاهرودی، یک مقام آگاه در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار تسنیم گفت که حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به هیچ وجه درخواستی مبنی بر عفو یا آزادی سعید مرتضوی نداشتند.

این منبع آگاه افزود: جعل اخبار و انتشار اطلاعات غلط و جهت دار تخریبی، شیوه نخ‌نما شده‌ رسانه‌ای است که در پیشگاه ملت بزرگ ایران و طیف‌‌ها و گروه‌های سیاسی و اجتماعی راه به جایی نخواهد برد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy