Monday, Jun 11, 2018

صفحه نخست » درگیری شدید بین سپاه پاسداران و حزب دموکرات کردستان ایران «۲۷ پاسدار کشته یا زخمی شدند»

kurdistan-coflict232.jpgرادیو زمانه: درگیری نیروهای مرزی ایران با نظامیان حزب دموکرات کردستان ایران چندین کشته و زخمی برجای گذاشت. فرمانده قرارگاه سپاه پاسداران می‌گوید: شش تن از «نیروهای ضد انقلاب» در اشنویه کشته شدند. فرمانده نظامی حزب دموکرات کردستان ایران اما می‌گوید: آسیبی به پیشمرگه‌های این حزب نرسیده و ۲۷ تن از نیروهای نظامی ایران کشته و یا زخمی شدند.

پس از دو روز تائید و تکذیب سرانجام حزب دموکرات کردستان ایران مسئولیت درگیری نظامی با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در اشنویه را پذیرفت.

کاوه بهرامی فرمانده نظامی حدکا به شبکه خبری «روداو» گفت: پیشمرگه‌های این حزب توانستند ماموریت خود را با موفقیت انجام دهند. او توضیح بیشتری در باره این ماموریت بیان نکرد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گفته بهرامی در جریان درگیری پیشمرگه‌های حزب دموکرات کردستان ایران با سپاه پاسداران در اشنویه ۹ پاسدار کشته و ۱۸ تن زخمی شدند.

رسانه‌های خبری جمهوری اسلامی هم درگیری میان نیروهای سپاه پاسداران و آنچه که «گروهک‌های تروریستی وابسته» خواندند، را تائید کردند.

محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفته است که شامگاه جمعه ۱۸ خرداد یک «تیم تروریستی که قصد ورود به منطقه عمومی اشنویه را داشت، در دام نیروهای سپاه پاسداران افتاد».

به گفته پاکپور در جریان درگیری میان سپاه پاسداران و این گروه ۷ تن از اعضای گروهی که او آن را «تروریستی» خواند، کشته و زخمی شدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران مدعی شد که در این درگیری «گروه تروریستی به صورت کامل منهدم شد».

پاکپور همچنین گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته درگیری‌های پراکنده‌ای میان نیروهای سپاه پاسداران و گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی در اشنویه و سروآباد رخ داده است.

به گفته او در جریان این درگیری‌ها نیز شش تن از مخالفان مسلح کشته و سه تن نیز زخمی شدند.

فرمانده نظامی حزب دموکرات کردستان ایران اما این ارقام را غیرواقعی خواند و گفت: در جریان درگیری‌ها هیچ آسیبی به پیشمرگه‌های این حزب وارد نشده است.

پیش از این نیز در جریان یک درگیری نظامی در منطقه مرزی سردشت ۲ نظامی ایران کشته شدند. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفته بود که این دو نظامی در درگیری با مخالفان مسلح جمهوری اسلامی کشته شدند.

منابع خبری نزدیک به حزب دموکرات کردستان ایران اما درگیری میان پیشمرگه‌ها و مرزبانان ایران در سردشت را تکذیب کردند. «کوردستان و کورد»، یک وب‌سایت خبری نزدیک به حزب دموکرات کردستان ایران هم مدعی شد که مرزبانان در جریان درگیری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

درگیری نظامی حزب دموکرات کردستان ایران و جمهوری اسلامی از دو سال پیش به صورت پراکنده آغاز شده و ادامه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy