Wednesday, Jun 13, 2018

صفحه نخست » ممانعت از حضور خاتمی در مراسم جایزه اخلاق و نیایش

khatami_061318.jpgساعتی پیش یک نهاد امنیتی مانع از حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در نهمین دوره جایزه اخلاق و نیایش شد.

به گزارش جماران این مراسم که هم‌اکنون در کتابخانه ملی در حال برگزاری است از سوی رییس جمهور اسبق کشورمان و احمد مسجدجامعی، یک‌دهه پیش پایه‌گذاری شد و هر سال چهره‌های هنری، مذهبی، علمی، اجتماعی و فرهنگی برگزیده هیات داوران مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

سیدمحمدخاتمی، احمد مسجدجامعی، مجید مجیدی، ساعد باقری، داوری اردکانی و محمد احصایی از اعضای هیات داوران این جایزه هستند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سال گذشته خبری مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید برای سید محمد خاتمی منتشر شد. بر اساس این اخبار این محدودیت‌ها از سوی دادگاه ویژه روحانیت به ریاست ابراهیم رییسی اعمال شده است.

دادگاه ویژه روحانیت با ارسال نامه ای با امضای دادستان ویژه روحانیت ابراهیم رییسی به منزل "سید محمد خاتمی" به وی ابلاغ کرده که به مدت ٣ ماه نباید در هیچ مراسم سیاسی و تبلیغی شرکت کند. بر اساس این حکم، از این به بعد هرگونه حضور خاتمی در جلسات، سالن‌ها، همایش‌ها، مراسمات هنری، از قبیل تئاتر، کنسرت، و همینطور حضور در محافل مختلف غیرخانوادگی حتی در جلسات خصوصی ممنوع شده است.

پس از این نامه و فرافکنی‌های قوه قضاییه در خصوص این دستور و پیش کشیدن پای شورای امنیت به این موضوع و اتمام مهلت سه ماهه، بازهم نیروهای امنیتی طی این یک سال در موارد متعدد مانع از خروج سید محمد خاتمی از خانه شدند. بر اساس شنیده‌ها بعضا اطلاعات سپاه نیز مانع خروج خاتمی از خانه شده است. رئیس جمهور اصلاحات حتی امکان حضور در مراسم تشییع جنازه آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز پیدا نکرد.

این برای نخستین بار است که خاتمی نمی تواند در برنامه اخلاق و نیایش حضور پیدا کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy