Tuesday, Jun 19, 2018

صفحه نخست » بازداشت وکیل محمد ثلاث، رییس دادگستری: ثلاث در بیمارستان اعتراف کرده بود

vakil_061918.jpgایران اینترنشنال، زینب طاهری وکیل محمد ثلاث در تهران بازداشت شد.

محمد ثلاث به اتهام زیر گرفتن سه نفر از سربازان نیروی انتظامی در جریان درگیری‌ها با دراویش، دیروز یکشنبه ۲۸ خرداداعدام شد.

زینب طاهری پیشتر خواهان تجدیدنظر و اعاده دادرسی در پرونده ثلاث شده بود.

محمد ثلاث ابتدا اتهام زیر گرفتن سه نفر از ماموران به وسیله یک دستگاه اتوبویس در درگیری‌های منطقه گلستان هفتم را پذیرفته بود اما بعدا عنوان کرد که این اعتراف‌ها تحت شکنجه بوده و او ساعت‌ها پیش از آن واقعه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

دیروز صفحه‌ای منتسب به وکیل ثلاث نوشته بود که تا یک روز آینده سندهای مربوط به بیگناهی وی را منتشر می‌کند اما بعدا در این اکانت آمده بود که انتشار اسناد و ایجاد حاشیه بیشتر پیرامون پرونده اقای ثلاث، نتیجه‌ای جز ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای فرزندانش ندارد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در عین حال خبرگزاری ایرنا امروز صبح مصاحبه‌ای را با زینب طاهری انجام داده بود که این وکیل دادگستری انتساب اکانت‌ به خود در رسانه‌های اجتماعی را تکذیب کرده است. او در این مصاحبه گفته بود کنال‌های تلگرامی برخی مطالب را از سایت بنده برداشتند و در این باره منتشر کردند که هیچ ارتباطی به من ندارد.

واکنش دادگستری ایران به اعدام محمد ثلاث: ثلاث در بیمارستان اعتراف کرده بود

غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران در واکنش به اعدام محمد ثلاث گفت ثلاث در بیمارستان اعتراف کرده بود.

به گزارش ایسنا، اسماعیلی بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۹ خرداد در رابطه با ابهامات اجرای حکم قصاص محمد ثلاث اظهار کرد برخی افراد که «ادعای حقوقدانی» و حقوق بشر داشتند با گفت‌وگو «با رسانه‌های ضد انقلاب و در فضای مجازی» کوشیدند اذهان عمومی را نسبت به اجرای حکم قصاص محکوم مشوش و جای شهید و جلاد را عوض کنند.

رییس کل دادگستری تهران افزود اتوبوس ثلاث در روزهای قبل از حادثه در محل پارک بوده و به پاتوق و محل تجمع جمعی از افراد بدل شده بود و اینکه محمد ثلات «با سبق تصمیم و نیت مجرمانه» اتومبیل را روشن کرده و عامدا و عالما به افراد حمله کرده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اسماعیلی اضافه کرد: «متهم به صراحت به سبق تصمیم اعتراف و اقرار کرده است و فیلمبرداری توسط دوربین‌ها در بیمارستان نیز به صورت صریح موجود است. همچنین صحنه جرم با حضور مقام قضایی و مامورین توسط متهم بازسازی شده و متهم در فرآیند بازسازی اعتراف کرد».

اسماعیلی همچنین افزود خانم وکیلی (زینب طاهری) که این روزها با ادعای وکالت از محکوم‌ علیه، داد بی‌گناهی سر داده است اصلا در مراحل دادسرا، دادگاه، فرجام‌خواهی وکالت نداشته و اصلا پرونده را مطالعه نکرده است.

او در توضیح اعدام ثلاث پس از عید فطر اظهار کرد «اجرای حکم مصادف با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شد، که بنابر روند همیشگی و به احترام این ماه عزیز و با امید بهره‌مندی از برکات این ماه، اجرای حکم به بعد از عید سعید فطر موکول شد و در نهایت روز دوشنبه بعد از تمام تشریفات قانونی برای اجرای حکم اقدام شد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy