Tuesday, Jun 19, 2018

صفحه نخست » آمریکا: مواضع شیعیان وابسته به ایران در سوریه را اسرائیل بمباران کرد

isreael_061918.jpgرادیو پیام اسرائیل، برخی مقامات نظامی ایالات متحده گفتند حمله هوایی بامداد پریروز (یکشنبه) به مواضع جنگجویان شیعه در شمال شرق سوریه، توسط نیروی هوایی ایالات متحده و یا ارتش های وابسته به آن صورت نگرفته، بلکه کار نیروی هوایی اسرائیل بوده است. ولی اسرائیل میگوید که نسبت به این گونه گزارش ها واکنشی نشان نمی دهد.

مواضع بمباران شده، در نزدیکی مرز عراق قرار دارد و منابع خبری اوپوزیسیون سوریه می گویند که در این بمباران، دست کم چهل تن از جنگچویان شیعه وابسته به سپاه قدس کشته شده اند.

برخی منابع خبری دیگر، شمار کشته شدگان را بیش از پنجاه نفر ارزیابی کردند و گفتند که آن ها به واحدی تعلق داشته اند که "الحَشد الشَعبی" یعنی نیروز مردمی نامیده می شود و سازمان شبیه بسیج در ایران است. سخنگوی این سازمان تائید کرد که ۲۲ تن از افراد آن در این حمله کشته شده اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دولت سوریه پیشتر، نیروهای وابسته به ارتش ایالات متحده را مسوول این حمله دانسته بود. ولی یک مقام نظامی آمریکایی این اتهام را نادرست دانست و ارزیابی کرد که این حمله توسط نیروی هوایی اسرائیل صورت گرفته و یک حلقه دیگر از رشته اقدامات ارتش اسرائیل برای بیرون راندن نیروهای قدس از سوریه بوده است.

به گفته آگاهان، علت آن که سوریه این حمله را به نیروهای وابسته به ایالات متحده نسبت داد، آن بود که معمولا نیروی هوایی اسرائیل در این ناحیه از خاک سوریه عملیات جنگی انجام نداده است.

آگاهان می گویند که از نظر عملیاتی، اجرای چنین ماموریتی برای نیروی هوایی اسرائیل آسان نبوده است. زیرا در آن ناحیه موانعی وجود دارد که عملیات هوایی را دشوار می کند.

آگاهان نظامی می گویند که واحدهای سپاه قدس در سوریه، در واقع می تواند طعمه ای برای نیروی هوایی اسرائیل باشد - زیرا از دفاع ضد هوایی برخوردار نیست و ارتش روسیه نیز مزاحمتی برای نیروی هوایی اسرائیل ایجاد نمی کند و همچنین توان ضد هوایی خود ارتش سوریه نیز بسیار محدود است.

پرزیدنت بشار اسد از روسیه درخواست خرید سامانه پیشرفته ضد هوایی اس - ۴۰۰ را کرده بود، ولی دولت روسیه اعلام داشت که چنین سامانه ای را به سوریه نخواهد فروخت.

آگاهان می گویند که در مرحله کنونی، دوستی و همکاری و همآهنگی با اسرائیل، برای دولت روسیه و ارتش آن کشور از اهمیت زیاد برخوردار است.

فرماندهان سپاه پاسداران و آخوندهای دولتی در ایران، در ماه های اخیر بارها اسرائیل را مورد تهدید قرار داده و گفته بودند که "اگر اسرائیل غلط بکند، شدیدا مجازات خواهد گردید و از کرده خود پشیمان خواهد شد". ولی سپاه قدس در عملیات انتقام جویانه ماه گذشته خود علیه اسرائیل، با شکست روبرو شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy