Wednesday, Jun 20, 2018

صفحه نخست » مسعود شجاعی: یک تیم نه، ما یک ملت هستیم، کی‌روش: ابرستاره‌ نداریم اما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم

Quieroz_Shojaei.jpgمسعود شجاعی: یک تیم نه، ما یک ملت هستیم

تسنیم ـ بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: آرزوی هر بازیکنی است که جام‌جهانی را یک بار تجربه کند و این اتفاق برای هر کسی رخ نمی‌دهد، می‌خواهیم توانایی‌‌های‌مان را نشان دهیم.

مسعود شجاعی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اسپانیا اظهار داشت: من هم بسیار خوشحال هستم که در اینجا حضور دارم و آرزوی هر بازیکنی است که جام‌جهانی را یک بار تجربه کند و این اتفاق برای هر کسی رخ نمی‌دهد.

وی افزود: برای هر فوتبالیستی کم پیش می‌آید که بتواند در جام‌جهانی به میدان رود. همان طور که می‌دانید اینجا شرایط فرق دارد. در جام‌جهانی شما هر چقدر که تجربه داشته باشید باز این شرایط متفاوت است. بازی ملی با بازی باشگاهی فرق دارد و جام‌جهانی با بازی‌های ملی قبل هم متفاوت است. من خیلی هیجان‌زده‌ام از اینکه اینجا هستم و این اتفاق بزرگی است.

شجاعی تصریح کرد: بازیکنانی که قبلا بازیکنان بزرگی داشتند نتوانستند این تجربه را کسب کنند و در جام جهانی حضور داشته باشند و این شیرین ترین اتفاق زندگی من است. کار راحتی نداریم و ۳۲ تیم بهترین‌های دنیا اینجا هستند و ما می‌خواهیم توانایی‌مان را نشان دهیم.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وی در واکنش به انتقادهایی که به چشمی شده بود و حالا مصدوم شده و اکنون بازیکنان چطور جای او را پر خواهند کرد تا پیامی به او بدهند، گفت: روزبه بازیکنی مهم برای ما بود و بازیکنی کلیدی است. با انتقادهایی هم که به او بود نشان داد چه بازیکن خوبی است. جای خالی او حس می‌شود اما بازیکنانی داریم که جای خالی او را پر کنند. همه باید بدانند که ما یک تیم هستیم و این فرهنگ ما است. ما فقط یک تیم نیستیم یک خانواده و یک ملت هستیم و این را قبلا هم نشان دادیم در شرایط سخت باهم بودیم و متحد سعی کردیم نتیجه بگیریم. مصدومیت روزبه و از دست رفتن جام جهانی هم بیشتر از قبل به ما کمک کرد متحد شویم. شاید برای او خوب نباشد اما درون زمین به ما کمک کرد و اکنون ما را متحدتر کرده است، چون روزبه دوست و برادر ما نیست و می‌خواهیم نشان دهیم چه تیمی هستیم.

کاپیتان تیم ملی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد حضور تماشاگران خانم در روسیه برای تیم ایران خوش آیند بوده است، تصریح کرد: من برای شما و سوالی که پرسیدید احترام زیادی قائلم، اما همانطور که گفتم ما یک ملت و خانواده هستیم و این را در عمل ثابت کردیم. اگر امروز در مورد این مسئله صحبت کنیم بی‌احترامی به تیم حریف است و ترجیح می‌دهم این مسئله‌ای هم که مورد سوال شما بود را در خانواده خودمان حل کنیم.

***

کی‌روش: ابرستاره‌ نداریم اما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ما باید به خودمان توجه کنیم و شاید ابرستاره‌هایی نداشته باشیم اما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

به گزارش وبسایت نود، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار دوم تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اسپانیا در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار داشت: اجازه دهید به حضور رسانه‌ها خوش آمد بگویم. احساسات عمیقم را بیان می‌کنم که برای تیم ملی یک افتخار است که در اینجا حضور داشته باشد. یک فرصت منحصر به فرد است که مقابل اسپانیا که یکی از کاندیداهای جدی قهرمانی است، بازی کنیم. بازیکنانم روحیه بسیار خوبی دارند و مسعود شجاعی می‌تواند این را تأیید کند. بازیکنانم بسیار هیجان زده و مشتاق هستند که این فرصت را دارند برابر تیم خوب و بازیکنان عالی بازی کنند.

وی افزود: همه ما در اینجا پیروز هستیم، چرا که این یک فرصت منحصر به فرد برای تیم ملی ایران است. بازیکنانم می‌توانند درباره بازی فوتبال بیشتر بیاموزند و رشد کنند. با این انتظار نیامده‌ایم که همه چیز برای ما ساده باشد. اینطور نیست و آمده‌ایم که بهتر شویم. بازی با اسپانیا همین مسئله است و خودش یک برد است.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانش می‌توانند دنیا را متعجب کرده و سه امتیاز را بگیرند، گفت: فردا ما تلاش خواهیم کرد که بازی خوبی انجام دهیم. با توجه به اینکه می‌دانیم لازم است حداکثر تلاش خود را به خرج دهیم و بهترین ممکن باشیم. باید به فوتبال احترام بگذاریم و این اصول ارزشمند است. هر چیزی که برای فوتبال خوب است برای زندگی هم خوب است و فردا ایران تلاش خواهد کرد بهترین باشد.

وی تصریح کرد: مقابل تیمی که توپ، زمان و سرعت حرکت را می‌توانند کنترل کنند و سبک خاص خودشان را دارند اما نگرش ما این است از هر فرصتی به نحو احسن استفاده کنیم و هر زمان توپ را بگیریم از آن استفاده خواهیم کرد. باید مثبت و خوش بین باشیم و اگر بخواهیم برنده باشیم مثبت هستیم. ما برای برد بازی می‌کنیم و بازیکنان بسیار عالی داریم مانند بازیکنان خوبی که در اسپانیا هستند. شاید در آن کلاس نباشند اما بازیکنان خوبی که گفتم نیاز به معرفی ندارند. ما می‌دانیم چطور باید فداکاری کرده و متمرکز باشیم و هر چقدر کار سخت تر باشد بازیکنان ما بیشتر مبارزه و فداکاری خواهند کرد. ما خوشحالیم که اینجا حضور داریم و باید با احترام بازی کرده و به برد فکر کنیم. اگر به هواداران مثبت باشیم باید برای برد بازی کنیم اما نتیجه بعد از ۹۰ دقیقه معلوم می‌شود و البته اسپانیا شهرت بیشتری دارد.

سرمربی تیم ملی در خصوص ترک لوپتگی و آمدن هیرو گفت: هر کسی مدتی طولانی فوتبال بازی کرده باشد می‌داند فوتبال پر از سورپرایز است. شرایط خاص بوده اما باید توجه داشته باشیم این برای ما هم موضوع کنایه آمیز است. من به مدت طولانی فکر کردم به اینکه اگر هیرو بازیکن باشد چه می‌شود و او همیشه شاگر من بوده اما اکنون رقیب من است. این کنایه آمیز است اما برای او احترام قائلم و تصمیمی که او می‌گیرد سخت و دشوار است. او حرفه‌ای است و می‌تواند اسپانیا را متحول کند و به نظرم انتخاب او نشان داد که چقدر به عنوان یک شخص و مربی چقدر ارزشمند است. در واقع در بازی با پرتغال نشان داد اسپانیا چقدر خوب است.

وی در خصوص اینکه آیا فکر می‌کند اسپانیا قوی‌ترین تیم جام است و چه نامی او را نگران می‌کند، اظهار داشت: همه ۲۳ اسم اسپانیا من را نگران می‌کند اما در نهایت تیم‌های قوی در مرحله آخر بازی می‌کنند و این کوسه‌ها هستند که به مراحل بالاتر می‌رسند. به نظرم پرتغال و اسپانیا جزو تیم‌هایی هستند که می‌توانند به آنجا برسند. آنچه مهم است بازیکنان من باید قوی منجسم و مثبت اندیش باشند. من می‌توانم درباره خیلی بازیکنان اسپانیا صحبت کنم اما باید بگویم مهم نیست چه کسی بازیکن نگران کننده‌ای هستند، چون همه آنها قوی هستند و بازی مقابل آنها دشوار. ما باید به خودمان توجه کنیم و شاید ابرستاره‌هایی نداشته باشیم اما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

کی‌روش در خصوص مصدومیت روزبه چشمی و وضعیت او و اینکه آیا تقابل بازیکنان ایران با ابرستاره‌های اسپانیا را چطور می‌بیند، گفت: متاسفانه از اخبار بد، مصدومیت روزبه است. حادثه‌ای در تمرینات برای او پیش آمد و به این واسطه نمی‌تواند در بازی باشد. باید بگویم بازی مقابل اسپانیا هم راحت نیست و اینکه بگویم بازیکنان ما چطور این کار را انجام خواهند داد، نیاز به گفتن آن نیست که اسپانیایی‌ها چطور بازی می‌کنند و آمدیم اینجا به خودمان توجه کنیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy