Thursday, Jun 21, 2018

صفحه نخست » جنجال در لبنان بر سر مهر نکردن گذرنامه شهروندان ایرانی در فرودگاه بیروت

lebanon_061918.jpgالعربیه - خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع که خواسته نامش فاش نشود گزارش داد وزرای دولت لبنان تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی این کشور درباره مهر نزدن گذرنامه‌های شهروندان ایرانی هنگام ورود به فرودگاه بیروت را بررسی خواهند کرد.

تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی لبنان، خشم بسیاری از سیاستمداران لبنانی را برانگیخت. آن‌ها این تصمیم را نشان از نفوذ رو به رشد گروه حزب‌الله پشتیبانی شده از سوی ایران دانستند که قدرت سیاسی‌اش پس از انتخابات پارلمانی اخیر لبنان افزایش یافت.

حزب مسیحی نیروهای لبنانی، تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی را تلاشی برای کمک به ایران در ارسال شمار بیشتری از نیروها به سوریه از راه بیروت یا انتقال پول برای حزب‌الله با وجود تحریم‌های آمریکا دانست.

مدیریت امنیت عمومی لبنان که اداره امنیتی فرودگاه را در دست دارد، از تصمیم خود دفاع کرده و اعلام کرد به جای گذرنامه، کارت‌های ورود مسافران ایرانی مهر خواهد شد.

خبرگزاری رسمی ایران در هفته جاری از تصمیم مدیریت امنیت عمومی لبنان خبر داد و نوشت که پیشتر برخی از ایرانی‌ها که به لبنان سفر کرده بودند، در اخذ روادید سفر به اروپا با مشکل مواجه شدند.

ایالات متحده آمریکا حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است و هر شخص یا طرفی که اقدام به همکاری با این حزب در هر زمینه‌ای کند را تحریم می‌کند. ایران و حزب‌الله از نظام حاکم بر سوریه در نبرد علیه مخالفانش پشتیبانی می‌کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبع آگاه گزارش داده است که نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان که از سفری خارجی بازگشته، با سعد الحریری نخست‌وزیر و شماری دیگر از مسئولان دیدار خواهد کرد تا بر سر مساله مهر نزدن گذرنامه‌های شهروندان ایرانی، تصمیم گیری شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

المشنوق دوشنبه مقاله‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد که در آن نوشته شده وزارت کشور به تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی اعتراض خواهد کرد.

سرلشکر عباس ابراهیم مدیر سازمان امنیت عمومی لبنانی با دفاع از تصمیم خود آن را «طبیعی» توصیف کرد.

ابراهیم در مصاحبه با روزنامه لبنانی «الجمهوریهم گفت: «متاسفانه برخی خیالاتی هستند».

ابراهیم که منسبت به گروه شیعه امل متحد حزب‌الله به شمار می‌آید افزود: «در سیستم یارانه‌ای ورود و خروج همه شهروندان ایرانی ثبت می‌شود».

او ادامه داد: «بسیاری از شهروندان اروپایی و خلیجی از مهر کردن گذرنامه شهروندان خود امتناع می‌کنند. سیستمی یارانه‌ای هم در فرودگاه بیروت کار گذاشته خواهد شد که نیاز به مهر کردن گذرنامه را به طور کلی از میان می‌برد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy