Wednesday, Jun 20, 2018

صفحه نخست » آقای نتانیاهو این هم نفرت شما از مردم ایران برای چیست، محمد برقعی

Mohammad_Borghei_NEW.jpgروزی چند پس از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم در جمعی از طرفداران ترامپ بودم. جمعی از مردم خوش قلب و سخت مذهبی که همه امور دنیا را از زاویه باورهای دینی اشان می‌بینند ومن در جریان تحقیقم راجع به حامیان سرسخت ترامپ با آن‌ها آشنا شدم وحاصلش سلسله مقالاتی شد در معرفی آنان که نزدیک به یک سوم مردم آمریکا را شکل می‌دهند. (۱)

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سخن از انتقال سفارت شد و عکس العمل بسیار شدید تقریبا تمام کشورهای جهان به آن. آنان مرا به مباحثه‌های طولانیمان در مورد خواست خداوند مراجعه دادند. انان برآن بودند که ما بسیاری از اوقات فلسفه کار خداوند را نمی‌فهمیم. لذا بهتر آن است که بدون سوال از اوکه خالق جهان است و گذشته و حال و آینده را می‌داند اطاعت کنیم. از آن جمله در پاسخ من که چه گونه شما از ترامپ با همه آلودگی‌های اخلاقیش حمایت می‌کنید می‌گفتند چه بسیار خداوند خیر جامعه را به دست کسانی انجام می‌دهد که آلودگی اخلاقی دارند و مومنان راستین نیستند (۲) ومورد انتقال سفارت را نشانه‌ای برای تایید نظرشان می‌دیدند.

گفتند در روزهای اخیرنتانیاهو گفته است که ترامپ کورش است. کورش یهودیان را از اسارت در بابل نجات داد و فرستادشان به اورشلیم تا پس از چند قرن شکست و آوارگی معبد خود را بسازند و بار دیگر قوم برگزیده خداوند را به قدرت برسانند. با آن که نزدیک به ۷۰ سال بود که کنگره آمریکا این انتقال را تصویب کرده بود اما رپیس جمهورها از بیم مخالفت اروپا و کشورهای دیگر مانع اجرای آن می‌شدند. تا آن که خداوند در دل ترامپ با همه ایراداتش انداخت که آن را عملی کند ونگران اعتراضات لیبرال‌ها در آمریکا و جهان نباشد. پرسیدم کورش کیست. هیچ یک بیش از این نمی‌دانستند که پادشاه خوبی بوده در هزاران سال پیش که در کتاب مقدس به ماجرایش اشاره شده است. شادمانه گفتم کوروش پادشاه ایران بوده. با شگفتی دیدم همه آن را نادرست دانستند. جویا شدم گفتند نتانیاهو گفته کوروش جدید با مهارت بسیارش یهودیان را از دست دشمنان اصلیشان شوروی چین و ایران نجات می‌دهد. خوب چه گونه ممکن است پادشاه ایران یهودیان را از دست مردم خودش یعنی ایران نجات دهد.
دامنه بحث بالا گرفت و من می‌کوشیدم با مدارک تاریخی ایرانی بودن کورش را ثابت کنم تقریبا هم موفق شده بودم که مبلغ مذهبیشان وارد بحث شد و گفت این ادعا کاملا نادرست است. چون از سه سال پیش نتانیاهو در کنگره و کاخ سفید و هربلند گوی رسمی که دستش رسیده اعلام کرده است که ایرانیان از اول تاریخ همیشه به دنبال قتل عام یهودیان بوده‌اند. و بهمین سبب هم به پیروی از متن کتاب مقدس یهودیان هرساله به این مناسبت عید پورم راجشن می‌گیرند و خداوند را سپاس می‌گویند که آنان را تا به حال از شر این قوم وحشی یهود ستیز نجات داده است. و افزود چون پذیرش این همه ددخویی برای یک ملتی برایم سخت بود از دو یهودی ایرانی که می‌شناختم پرسیدم. هر دو نفرآن روایت آقای نتانیاهو و یهودی کشی ایرانیان را تایید کردند. منتهی یکی که لیبرال بود و اعتقدات چندانی نداشت گفت آن چه که در کتا ب استر که جزو کتب مقدس دین یهود است در این مورد آمده با شواهد تاریخی هم خوانی ندارد. ولی گرفتن جشن و مراسم هر ساله را به عنوان یک سنت دیرینه یهودیان انکار نکرد.
می‌خواستم بیشتر از کوروش و لوحه‌اش و آزاد منشی‌اش بگویم شاید تا حدوی از ننگ ایرانی بودن نجات پیدا کنم اما سکوت کردم. آخر کجا کسی به حرف من ایرانی یک لاقبادر مقابل سخنان نخست وزیر اسراپیل آن هم با نقل از کتاب مقدس اهمیت می‌دهد. به ویژه که یکی دوتن از جمع هم به فیلم (بدون دخترم هرگز) نوشته یک خاخام کانادایی و فیلم (سنگسارثریا) در مورد ایران اشاره کردند که در آن‌ها هر چه ایرانی بود بی رحم و ضد زن و دشمن انسانیت بود. فیلم‌های بسیار سرگرم کننده‌ای که مرتب در تلویزیون‌ها پخش می‌شود و کسی درآن جمع نبود که آنها را ندیده باشد. خداییش از این که من جانی بدتر از مغول و نازی را از در بیرون نینداختند بسیار ممنونشان شدم. که بالاخره جمعی مسیحی پاک دل بودند که متوجه بودندمن که گناهی نکرد ه‌ام که ناخواسته ایرانی به دنیا آمده‌ام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱ـ سلسله مقالات این نویسنده تحت عنوان (مسیحیان دست راستی) در سایت زیتون و گویا ۲- از همین نویسنده (عامل اصلی خروج ترامپ از برجام) سایت گویا وزیتون

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy