Thursday, Jun 21, 2018

صفحه نخست » هدف حمله اخیر اسرائیل به شیعیان عراق در سوریه چه بود

isr_062118.jpgصدای آمریکا، ست فرنتزمن در گزارشی در جروزالم پست با عنوان «قطع راه ایران به دریا در سوریه» می نویسد یک مقام آمریکایی می گوید حمله هوایی اخیر به اعضای «کتائب حزب الله» توسط اسرائیل انجام گرفته است.

رژیم سوریه یک روز قبل ائتلاف تحت رهبری آمریکا را مقصر عنوان کرده بود. این حمله در نزدیکی «ابوکمال» به شبه نظامیان شیعه عراقی که به رژیم بشار اسد کمک می کنند، سابقه نداشته است.

مقام آمریکایی می گوید تهران باید سیاست اش در سوریه را تغییر دهد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

مقام آمریکایی به سی ان ان روز دوشنبه گفت که حمله هوایی را اسرائیل انجام داده است.

پشت این حمله تلاش ایران برای ساخت شبکه ای از نیروهای دوست تهران وجود دارد که سعی دارد این نیروها از عراق تا سوریه تا حزب الله در لبنان گسترش یابد.

دسامبر ۲۰۱۷ «عرب نو» گزارش داده بود کاروانی از خودروهای بدون آرم از عراق وارد سوریه شدند و از ایست های بازرسی که کنترل آنها را حشد الشعبی بر عهده داشت عبور کردند.

همراه با حزب الله، ایران همچنین به آموزش حشد الشعبی در سوریه کمک کرده است. سفیر اسرائیل در سازمان ملل ماه آوریل گفت ایران ۸۰ هزار نفر از شبه نظامیان را در سوریه آموزش داده است.

گفته می شود حدو ۱۰۰ هزار شبه نظامی عراقی از حشد الشعبی که شامل گروه هایی نظیر بدر و کتائب حزب الله است در سوریه هستند. رهبر کتائب حزب الله، ابو مهدی مهندس از متحدان نزدیک قاسم سلیمانی است و در سال ۲۰۱۷ گفت نیروهایش با حزب الله لبنان همکاری دارند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy