Wednesday, Jun 20, 2018

صفحه نخست » پیام راموس به زنان ایرانی

ramos_062118.jpgراموس: زنان ایرانی برنده اصلی مسابقه بودند

بی بی سی - سرخیو راموس، بازیکن تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از پیروزی یک هیچ بر ایران در توییتر خود، زنان ایران را برنده اصلی مسابقه معرفی کرد.

روز گذشته پس از چند دهه، زنان ایرانی موفق شدند با ورود به ورزشگاه صد هزار نفره آزادی، مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا در چارچوب بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از روی صفحه نمایشگری بزرگ تماشا کنند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

راموس با بازنشر توییتی که در آن به اولین حضور زنان در ورزشگاه پس از انقلاب اسلامی اشاره شده، نوشت "آنها (زنان ایران) برندگان امشب هستند. امیدوارم چنین اتفاقی بارها بیفتد."

زنان ایرانی سال‌هاست برای گرفتن حق ورود به استادیوم‌های ورزشی تلاش می‌کنند اما مخالفت برخی نهادها و شماری از مراجع دینی تا کنون باعث شده آنها راهی به ورزشگاه‌ها نیابند.

ورود زنان ایران به ورزشگاه برای تماشای بازی ایران و اسپانیا به آسانی صورت نگرفت. پس از اعلام موافقت اولیه و فروش بلیط برای تماشای فوتبال، اعلام شد با حضور زنان در ورزشگاه مخالفت شده که این کار با اعتراض شدید بسیاری در شبکه‌های اجتماعی رو‌به‌رو شد.

دادستانی مخالفت خود با حضور زنان در ورزشگاه را رد کرد و در نهایت نیروی انتظامی تامین امنیت این مراسم را به عهده گرفت تا زنان ایرانی بتوانند مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا را در ورزشگاه ببینند.

معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران گفته است "دستور شخص" رئیس‌جمهوری منجر به بازگشایی در ورزشگاه آزادی شد.

خانم ابتکار و سه نماینده زن مجلس شورای اسلامی بازی روز گذشته را از استادیوم آزادی تماشا کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy