Saturday, Jun 23, 2018

صفحه نخست » ویکلی استاندارد: با پلیس مجری ایدئولوژی اسلامگرایانه در ایران آشنا شوید

weekly_062318.jpgصدای آمریکا، صوی کان، تحلیلگر ارشد امور ایران در «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» در ویکلی استاندارد نوشت:‌ در پی کشته شدن بیش از ۲۰ نفر در روزهای اولیه اعتراضات سراسری دی ماه گذشته در ایران، رئیس پلیس ناجا با جسارت از شناسایی تحریک کنندگان اصلی این اعتراضات خبر داد.

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران، ۱۱ دی ماه گفته بود مردم ایران عمدتا در پی زندگی بهتر هستند اما «فرصت طلبان از این وضعیت با حمایت دشمنان قسم خورده این کشور به رهبری آمریکا» برای دامن زدن به نارضایتی ها استفاده کردند. چند هفته بعد، اشتری غرب را به سوء استفاده از اختلافات سیاسی در ایران برای به راه انداختن یک «جنگ نرم» علیه جمهوری اسلامی و تضعیف ارزش های انقلابی اش متهم کرد.

این الگویی آشنا است. رژیم ایران به جای پذیرش مسئولیت سرکوب خشن تظاهرات کار خود را با تئوری توطئه و ایراد اتهام به غرب توجیه می کند. اما اشتری از همه بهتر می داند که پلیس ایران به اتفاق نیروهای بسیج مسئول اصلی اجرای سرکوب خونین بوده اند. ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای مقابله با لفاظی های اشتری و تقویت فشار جهانی بر ایران به دلیل نقض برنامه ریزی شده حقوق بشر لازم است رئیس پلیس ایران و معاون های ارشدش را تحریم کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، که فرمانده ناجا را تعیین می کند در سخنرانی گفته بود وظایف نیروی انتظامی ایجاد امنیت فیزیکی و همچنین اخلاقی و اجتماعی است. در واقع هدف پلیس حفظ حاکمیت رژیم و اجرای ایدئولوژی اسلامگرایانه محرک آن است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy