Saturday, Jun 23, 2018

صفحه نخست » اعتراض شدید مطهری به لغو حضور کارلس پویول در تلویزیون

motahari_062318.jpgدویچه وله - نایب رئیس مجلس لغو برنامه از پیش اعلام شده حضور فوتبالیست مشهور اسپانیایی در تلویزیون را "فرمان‌بری از بیرون" خواند. مطهری می‌گوید این اقدام خلاف عقل و اخلاق است و توجیه آن به بهانه صرفه‌جویی در هزینه پذیرفتنی نیست.

علی مطهری در نامه‌ای به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما به خاطر بر هم خورد حضور بازیکن پیشین تیم بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا در برنامه تلویزیونی ۹۰ به شدت انتقاد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این نامه که خبرگزاری ایسنا متن آن را شنبه دوم تیرماه منتشر کرد نوشته که دعوت از کارلس پویول و جلوگیری از حضور او در تلویزیون به رغم اعلام قبلی، "نشانه حکومت ملوک‌الطوایفی و یا فرمان‌بری از بیرون در آن سازمان است".

مطابق گزارش‌ها کارلس پویول به دعوت عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه پربیننده ۹۰ به ایران آمد تا به عنوان کارشناس در برنامه ویژه‌ای همزمان با بازی ایران و اسپانیا شرکت کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

مرتضی میرباقری، معاون رئیس سازمان صدا و سیما، خبرهای منتشر شده درباره لغو حضور پویول در تلویزیون به خاطر ظاهرش را تکذیب کرده و می‌گوید علت این کار ابلاغیه‌ای مبنی بر "ممنوعیت حضور چهره‌های پرخرج خارجی" در برنامه‌های تلویزیونی بوده است.

سفر پویول به ایران با هزینه اسپانسر

نایب رئیس مجلس در نامه به علی عسکری این بهانه را غیر قابل پذیرش خوانده است: «توجیه این خطا با صرفه‌جویی در هزینه، آن هم هزینه‌ای که توسط بخش خصوصی پرداخت شده بود قابل قبول نیست.»

به گزارش خبرگزاری فارس میرباقری تامین هزینه سفر بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا به ایران از سوی اسپانسرهای بخش خصوصی را تائید کرده و در عین حال گفته است که سال گذشته و پس از حواشی هزینه حضور یک فوتبالیست پرتغالی در تلویزیون، رئیس شورای ورزش سیما، "رسما ابلاغ کرد دعوت از کارشناسان خارجی در برنامه‌های ورزشی و پرداخت چند صد میلیونی برای چند دقیقه حضور ولو این‌که از سوی اسپانسر هم صورت بگیرد، ممنوع و مخالف سیاست‌های رسانه ملی است".

نکته مبهم در این ادعا این است که اگر چنین ابلاغیه‌ای وجود دارد چرا دعوت از کارلس پویول انجام شده و چرا خبر شرکت او در برنامه ۹۰ در تلویزیون پخش شده است.

علی مطهری با اشاره به این ابهام نوشته است: «هزینه معقول برای حفظ نشاط جامعه، زاید نیست. این در حالی است که مهمان نیز وارد کشور شده و در هتل محل اقامت خود در انتظار ورود به صدا و سیما بود. لغو چنین برنامه‌ای خصوصاً با توجه به اعلام قبلی آن خلاف عقل و اخلاق بود.»

موی بلند و فشار از بیرون به صدا و سیما

نایب رئیس مجلس با ذکر نمونه‌های دیگری نظیر جلوگیری از پخش مصاحبه با ناصر ملک مطیعی این اقدام‌ها را ناشی از فشارهای بیرونی عنوان کرد و از رئیس سازمان صدا و سیما خواست در اداره این سازمان اقتدار بیشتری از خود نشان دهد و "تحت تأثیر فشارهای داخل و خارج" قرار نگیرد.

در این میان سایت خبری فرارو به نقل از کارلس پویول جلوگیری از حضور او در تلویزیون را مسائل ظاهری عنوان کرده و از قول این بازیکن سابق تیم بارسلونا نوشته است: «به من گفتند به خاطر مشکلات ظاهری (موهای بلند) امکان حضور در برنامه را ندارم.»

میرباقری پیشتر به خبرگزاری فارس گفته بود جلوگیری از شرکت پویول در برنامه ۹۰ به دلیل موهای بلند مانند احتمال عدم پخش مستقیم بازی ایران و اسپانیا شایعات و حواشی‌ای هستند که رسانه‌های فارسی‌زبان خارج به آنها دامن می‌زنند.

این ادعا در حالی مطرح شده که علی اصغر پورمحمدی، رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش صدا و سیما یک‌شنبه ۲۷ خرداد به خبرگزاری تسنیم گفته بود اگر امکان انتقال ارز برای پرداخت هزینه پخش بازی‌های جام جهانی روسیه فراهم نشود، پخش زنده بازی ایران و اسپانیا به مشکل برمی‌خورد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy