Sunday, Jun 24, 2018

صفحه نخست » کُری خوانی خبرنگاران پرتغالی یورونیوز برای بازی حساس مقابل ایران

euro_062418.jpgیورونیوز، پس از نمایش قابل قبول و تحسین برانگیز ملی پوشان ایرانی در دو بازی نخست مقابل مراکش و اسپانیا، حالا انتظارها از تیم ملی بالاتر رفته و فوتبالدوستان ایرانی خواهان پیروزی تیم محبوبشان در دیدار حساس دوشنبه شب مقابل پرتغال هستند.

این بازی در واقع برای هر دو تیم حکم مرگ و زندگی دارد تا آنجا که باخت، تیر خلاصی برای ایران و نتیجه ای مرگ آور برای پرتغال محسوب می شود.

حساسیت بالای مسابقه سبب شده تا دیدگاه های متفاوتی درباره این دیدار مطرح شود. برخی عملکرد نه چندان قابل قبول پرتغال در دیدار برابر مراکش و کیفیت بالای بازی ایران مقابل اسپانیا را بهترین دلیل برای برتری ملی پوشان در دیدار پایانی گروه B می دانند در حالی که عده ای معتقدند پرتغال در بازی پایانی با انگیزه ای قوی تر و عملکردی متفاوت پا به میدان خواهد گذاشت.

با نزدیک شدن به روز برگزاری این مسابقه تصمیم گرفتیم به جمع همکاران پرتغالی زبان در یورونیوز برویم تا در باره این دیدار حساس با آنها گفتگو کنیم.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

یورونیوز: درباره کیفیت فنی تیم ایران چه نظری دارید؟ آیا شناخت شما از تیم ملی ایران نسبت به قبل از آغاز تورنمنت تغییر کرده است؟

فرانچسکو: «دیدگاه من درباره تیم ایران تغییری نکرده، همانطور که انتظار داشتم آنها بسیار جنگنده ظاهر شدند. آنها برای کسب نتیجه تلاش زیادی می کنند اما به نظرم مقابل مراکش خوش شانس بودند چرا که بدون زدن گل برنده شدند. بازی مقابل اسپانیا نشان داد که ایران تیم آسانی که برخی تصور می کردند، نیست. آنها نمایش خوبی مقابل اسپانیا داشتند و نشان دادند که می توانند برابر پرتغال نیز بازی خوبی ارائه کنند.»

آنتونیو: «بازیکنان تیم ایران در هر مسابقه تلاش زیادی به خرج می دهند و دیدگاه من درباره این تیم تغییر نکرده است.»

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز


میشل: «ایران همواره خود را به عنوان یک رقیب جدی مطرح کرده و بر اساس آنچه مشاهده کردم آنها از پتانسیل بسیار بالایی برخوردارند. جای تاسف است که آنها در دیدار برابر اسپانیا نتوانستند از موقعیت های خود استفاده کنند و گل بزنند که در اینصورت اسپانیا نابود می شد. همانطور که کارلوس کی روش گفته باید کیفیت تیم را با پتانسیلی که دارد منطبق کرد.»

ژوان: «ایران قوی تر از آن چیزی است که پیش از تورنمنت بقیه تیم ها درباره اش فکر می کردند. نمایش دو بازی قبل حاکی از سازماندهی و دفاع بسیار خوب آنهاست. استراتژی کارلوس کی روش سبب شده تا تیم ایران نتایج خوبی بگیرد. آنها در بازی اول مالکیت توپ را در اختیار نداشتند اما در نهایت به گل رسیدند. در بازی دوم با اسپانیا تقریبا در حال دستیابی به نتیجه دلخواه بودند اما دیه گو کاستا موفق به گلزنی شد و پس از آن گل شاهد استراتژی متفاوتی از سوی تیم ایران بودیم. آنها همانطور که در دفاع بسیار قوی هستند نشان دادند در ضدحملات نیز بسیار موفق عمل می کنند. بنابراین با توجه به برخورداری از تکنیک بالا می توانند برای پرتغال خطرساز باشند.»

یورونیوز: جریان بازی ایران و پرتغال چگونه رقم خواهد خورد؟

فرانچسکو: «دیدار سختی خواهد بود. پرتغال برای صعود به یک تساوی نیاز دارد اما من فکر می کنم اگر پرتغال برای تساوی به میدان برود بازی را واگذار خواهد کرد. ایران به برد نیاز دارد و برای این هدف به میدان می رود؛ در این صورت همان کیفیت بازی با اسپانیا را نشان خواهد داد. در کل بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود اما من مطمئنم که پرتغال در سومین بازی خود بهتر ظاهر می شود.»

آنتونیو: « فکر می کنم جریان بازی به نفع پرتغال رقم خواهد خورد. این چیزی است که قلب من می گوید.»

میشل: «این مسابقه بسیار تاکتیکی خواهد بود. هر دو تیم به دنبال یک اشتباه از سوی رقیب هستند تا به خوبی از آن استفاده کنند. در این صورت فکر می کنم پرتغال از شانس بیشتری برخوردار است زیرا همانطور که می دانید رونالدو به عنوان یک ماتادور از کوچکترین فرصت برای تغییر نتیجه بازی استفاده می کند.»

ژوان: «فکر نمی کنم ایران استراتژی متفاوتی را در بازی با پرتغال در پیش بگیرد. آنها همچنان دفاعی بازی خواهند کرد و با بازی تاخیری خود در نیمه اول سعی می کنند بازیکنان پرتغال را عصبانی کنند. بازیکنان ایران سعی خواهند کرد در نیمه اول گلی دریافت نکنند و با توجه به نیاز مبرم به برد، در نیمه دوم بر تعداد ضدحملات خود خواهند افزود. اما با توجه به حضور مدافعانی نظیر "په په" عبور از خط دفاع پرتغال برای آنها ساده نخواهد بود. بنابراین آنها در ابتدا دفاعی بازی می کنند و در ادامه به تدریج حالت تهاجمی به خود می گیرند.»

یورونیوز: بک جمله برای کُری خوانی؟

فرانچسکو:«ممکن است ما خوب یا بد بازی کنیم اما این اهمیتی ندارد، مهم این است که جام برای ماست و به همین دلیل بازی بعدی یک برد دیگر در مسیر قهرمانی است.»

آنتونیو: «کری خوانی بلد نیستم.»

میشل: «می دانم که پرتغال در زبان فارسی معنی میوه می دهد. اما این شما نیستید که ما را می خورید بلکه ما هستیم که شما را آبگیری خواهیم کرد (خنده).»

ژوان: «خیلی اهل کری خواندن نیستم اما تا جایی که می دانم در پرتغال همه منتظر پیروزی هستند و هیچکس انتظار شکست مقابل ایران را ندارد. (با خنده ) ایران ضعیف تر از پرتغال است. در پرتغال اینطور می گویند که تیم قوی، حریف ضعیف را می خورد. پس می شود گفت که پرتغال روز دوشنبه ایران را می خورد (خنده).»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy