Sunday, Jun 24, 2018

صفحه نخست » محمد جواد ظریف: آمریکا مجاری تنفسی ما را شناسایی کرده است

zarif1_062418.jpgایران اینترنشنال - محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در سخنانی در نقد مواضع اصولگرایان در مورد برجام گفت: خیال نکنید که اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند همه مشکلات حل می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف که در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی ایران سخن می‌گفت اظهار داشت: ما در ایران از اصولگرا، اصلاح‌طلب، بی‌خط، مخالف جمهوری اسلامی ایران و یا مخالف دولت همه در یک کشتی نشسته‌ایم. اکنون هدف دشمنان نه نظام ایران، نه دولت روحانی، بلکه ایران است. می‌خواهند ایران را نابود کنند.

آمریکا مجاری تنفسی اقتصاد ایران را شناسایی کرده

ظریف در این سخنرانی همچنین گفت در کوتاه مدت «هارت و پورت» آمریکا موثر می‌شود، چون مجاری اقتصادی ایران در زمان تحریم شناسایی شده است. او ضمن اذعان به این که « آمریکا مجاری تنفسی ما را شناسایی کرده» گفت: «اگر هم به اندازه کافی شناسایی نکرده بود، با دستگیری ضراب و صدرهاشمی این‌ها را شناسایی کردند، من این مسائل را دنبال می‌کنم و دشواری شما را می فهمم اما امروز هزینه بدنامی را ترامپ می دهد».

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

رضا ضراب و علی صدر هاشمی نژاد به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران در آمریکا زندانی‌ شده‌اند.

دادستان های آمریکا صدرهاشمی‌نژاد را به نقض تحریم های ایالات متحده در پروژه ساخت مسکن در ونزوئلا به نیابت از حکومت جمهوری اسلامی ایران متهم کرده‌اند. جفری برمن، دادستان منهتن فروردین ماه گذشته گفته بود: «بازداشت صدر نشان دهنده کارآیی جدی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران است و این که ناقضان رسوا شده و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.»

رضا ضراب تاجر ایرانی‌ - ترکیه‌ای نیز به انجام معامله با دولت ایران و نهادهای ایرانی برای دور زدن تحریم های ایران متهم است. او از مارس سال ۲۰۱۶ در آمریکا زندانی است و در دادگاه هم اتهام خود را پذیرفته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy