Monday, Jun 25, 2018

صفحه نخست » وقتی رئیس‌جمهوری ایران یادش نبود سال حمایت از تولید داخلی است

العربیه - حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز یکشنبه 24 ژوئن 2018 در حالی به همراه چند تن از اعضای دولت به یک سفر تفریحی به ارتفاعات توچال در شمال تهران رفت که برخلاف شعار رهبر ایران و نامگذاری سال 1397 شمسی تحت عنوان «سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی» نام گرفته بود، پوششی کاملا خارجی بر تن داشت.

روحانی در این سفر تفریحی کوتاه یک کلاه تولید شرکت آلمانی پوما و یک لباس ورزشی تولید شرکت آمریکایی آندر آرمور پوشیده بود و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی دیگر از مسئولان را به همراه داشت.

0001.jpgروحانی در اولین جلسه مشترک سران سه قوه ایران که در 3 آوریل 2018 برگزار شد، با اشاره به اینکه نامگذاری سال 97 از سوی رهبر ایران به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی یکی از موضوعات سران قوا بود، گفت: «کمک به تولیدات داخلی، بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی که توان و قدرت رقابت کافی داشته باشند، بازاریابی مناسب در منطقه و جهان برای کالاهای ایرانی، فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه و همچنین کنترل واردات بی‌رویه و بویژه مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند به عنوان اصولی باشد که به تولیدات داخلی ما کمک کند.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

رییس جمهوری ایران همچنین 25 مارس 2018 گفته بود: «تولیدکنندگان باید در وهله اول جنس با کیفیت و با قیمت رقابتی تولید کنند و آن وقت مردم نیز تعصب خود نسبت به تولید داخل را نشان داده و تولیدات با کیفیت داخلی را به نمونه های خارجی ترجیح خواهند داد.»

حسن روحانی در حالی از یک لباس ورزشی تولید آمریکا استفاده کرد که چندی پیش معروف‌ترین شرکت تولید محصولات ورزشی آمریکا نیز به دلیل خروج این کشور از برجام، ایران را تحریم کرد. شرکت نایک در اول ژوئن 2018 اعلام کرد ایران را تحریم کرده و به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه اجازه نداد کفش‌های تولیدی این شرکت را به پا کنند.

0002.jpgاین اولین بار نیست که تصاویر مسئولان ایرانی در حالای که لباس‌های آمریکایی به تن می‌کنند، منتشر می‌شود. پیش از این خبرگزاری فارس گزارشی از حضور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در سوریه منتشر کرد که سلیمانی در آن عکس‌ها یک کاپشن مارک The North Face که یک برند گرانقیمت آمریکایی است، بر تن داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy