Monday, Jun 25, 2018

صفحه نخست » پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور به تجمع اعتراضی مقابل مجلس شورای اسلامی یورش برد

teargas_062518.jpgرادیو فردا، کسبه بازار تهران صبح روز دوشنبه در اعتراض به گرانی‌های اخیر مغازه‌های خود را بستند و شماری از معترضان در میدان بهارستان دست به تجمع زدند؛ گزارش شده که مأموران امنیتی با حمله به تظاهرکنندگان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده‌اند. گزارش‌هایی نیز از شنیده شدن صدای تیر منتشر شده است.

بنابر ویدئوهایی که از تجمع روز دوشنبه، چهارم تیرماه، به رادیو فردا رسیده است، تجمع‌ها در اطراف میدان بهارستان و در نزدیکی ساختمان مجلس شورای اسلامی، اطراف بازار تهران، خیابان لاله‌زار، خیابان سرچشمه و مناطق دیگر برگزار شده است.

بر پایه گزارش‌ها، از جمله شعارهای معترضان می‌توان به «ایرانی بسه دیگه، غیرتتو نشون بده»، «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران»، «ببندید ببندید، ما همه با هم هستیم» و «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» اشاره کرد.

بر اساس ویدئوهای ارسالی به رادیو فردا، مأموران نیروی انتظامی در میدان بهارستان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.

گزارش‌هایی نیز از تجمع‌های اعتراضی در چند شهر دیگر از جمله شهریار و جزیره قشم، نیز منتشر شده است.

اعتراض‌های روز دوشنبه با بسته شدن بازار تهران و تجمع اعتراضی بازاریان آغاز شد اما رفته‌رفته به دیگر مناطق تجاری تهران، از جمله مولوی، جمهوری و لاله‌زار رسید و بنابر گزارش‌ها، عصر دوشنبه اکثر مناطق تجاری در جنوب و مرکز تهران تعطیل شدند.

حمله نیروی انتظامی با گاز اشک آور به معترضان در چهارراه استانبول:

محسن همدانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران، ظهر روز دوشنبه با اشاره به اینکه در این تجمع‌ها فردی «بازداشت نشده»، گفت: در پی نشست شورای تأمین استان، هماهنگی‌های لازم به عمل آمد که جلساتی بین وزارت صنعت با صنف‌های معترض برگزار شود.

علی کشتگر، تحلیلگر سیاسی ساکن پاریس، در گفت‌وگو با رادیو فردا از جمله دلایل نارضایتی‌ها را عدم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دولت ایران برای خروج آمریکا از برجام، و همچنین عدم پاسخگویی حسن روحانی و گفت‌وگوی او با مردم ذکر کرد.

به گفته عبدالله اسفندیاری، مسئول هیأت امنای مرکزی بازار تهران، اعتراض کسبه بازار متوجه «گرانی ارز و نوسانات آن» و «بی‌ثباتی در گمرک» است به طوری که بازاریان «به دلیل نوسانات بازار، به هیچ وجه نمی‌توانند تصمیم بگیرند و کالای خود را بفروشند».

خبرگزاری فارس دلیل تجمع روز دوشنبه بازاریان تهران را «اعتراض به رکود حاکم بر بازار، نوسان بی‌ضابطه نرخ ارز، کمبود مشتری و گرانی کالا» ذکر کرده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اعتراض‌های روز دوشنبه تهران یک روز پس از آن روی می‌دهد که دو مجتمع خرید «علاءالدین» و «چارسو» که عمدتا به خریدوفروش موبایل و کالاهای دیجیتال اختصاص دارد روز یکشنبه شاهد تجمع‌های اعتراضی بود و معترضان به نابسامانی در بازار ارز، در خیابان «جمهوری» دست به راه‌پیمایی زدند.

روز یکشنبه بهای ارزهای مختلف در بازار آزاد تهران بار دیگر با جهش همراه شد و قیمت هر دلار آمریکا با ثبت رکوردی جدید به مرز ۹ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر، رسانه‌های ایران صبح دوشنبه از طرح جدید دولت برای سه‌نرخی شدن قیمت دلار خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر نرخ‌های جدید قیمت ارز دربازار مشخص نیست و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy