سه شنبه 19 اسفند 1382

همايش بزرگداشت فروغ فرخزاد در همدان، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - همدان
سرويس فرهنگ و ادب - ادبيات
همايش بزرگداشت فروغ فرخزاد، عصر ديروز (دوشنبه ‌‌٨٢/١٢/١٨) در دانشگاه بوعلي سيناي همدان گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر بابك ناصرزاده ـ كارگردان تئاتر ـ در اين همايش گفت: فروغ فرخزاد تنها هنرمند همه روزگاران در جهان است كه در مورد تمام عواطف زنانه اثر هنري دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه او از انگشت‌شمار هنرمندان زن است كه در خانقاه به خاك سپرده شده است، گفت: شايد فروغ به معناي آنچه عوام مي‌شناسند، مذهبي نبود؛ اما زندگي او به گونه‌اي بود كه خواهرش پوران فرخزاد گفت: هنرمندي مذهبي‌تر از فروغ نديدم و نشنيدم.
اين استاد دانشگاه‌هاي آمريكا و انگلستان گفت: پسوند “عراقي” در نام خانوادگي فروغ‌زمان فرخزاد عراقي يادآور ايراني بودن او است. پدرش نام فرزندان را از شاهنامه برمي‌گزيند.
ناصرزاده با بيان قسمت‌هايي از زندگي و‌ آثار اين شاعر معاصر تصريح كرد: فروغ قهرمانانه شعر مي‌گويد و با فرشته كور عدالت مي‌جنگد.
در ادامه اين همايش احمد حيدربيگي ـ شاعر همداني ـ نيز گفت: ذوق و استعداد مردم ايران باعث شد حضور چندين هزار ساله در شعر، ادب و تمدن جهان داشته باشند.
سراينده مجموعه شعر “تنهايي‌ات را به دوش من بگذار” افزود: در فروغ ميل شديدي براي بازگويي آنچه در درون دارد و رساندن آن به ديگران است.
حيدربيگي با تأكيد بر اينكه فروغ زيبايي را در حالت طبيعي خود دوست دارد، گفت: زبان در شعر فروغ دست‌كاري نمي‌شود، ساده و گاهي محاوره‌يي است و راز ماندگار فروغ، صداقت اوست.
در اين همايش، همچنين مقاله‌اي توسط عادل اميري، يكي از دانشجويان دانشگاه بوعلي‌سيناي همدان ارايه شد و اشعاري توسط دانشجويان خوانده شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5511

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همايش بزرگداشت فروغ فرخزاد در همدان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016