چهارشنبه 4 خرداد 1384

نخستين مجموعه‌هاي شعر بيژن كلكي، پس از گذشت هفت سال از مرگ شاعر منتشر شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


دو مجموعه شعر از آثار بيژن كلكي ـ شاعر ـ براي اولين بار از سوي يك ناشر شهرستاني منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، « ترانه‌هايي براي آلكاپن» 78 قطعه شامل شعرهاي سال‌هاي 1373 -- 1365 در قالب سپيد است كه در 1550 نسخه با 200 صفحه و قيمت 1200 تومان، همچنين «نيامدي اسم آب يادم رفت» شامل 50 شعر در قالب سينمايي و سپيد اين شاعر قبل از سال 65 و از سال 1336 در يكصد و 34 صفحه و شمارگان 1550 نسخه با قيمت 1700 تومان از سوي انتشارات فرهنگ ايليا در رشت منتشر شد.

طبق گفته ناشر، بيژن كلكي كه در سال 73 برنده جايزه قلم زرين مجله گردون شد، به پيشنهاد عباس معروفي قرار بود مجموعه‌ اول را چاپ كند كه به دلايلي اين امكان در آن سال‌ها فراهم نشد. كلكي نيز در گذشت؛ منتها مجموعه را براي چاپ آماده كرد بود كه ما نيز توسط منصور بني‌مجيدي به آن دسترسي يافتيم و آن را بدون هيچ دخل و تصرفي چاپ كرديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي يادآور شد‌: نام مجموعه دوم را چون از سوي شاعر مشخص نشده بود، از لابه‌لاي برخي نوشته‌ها انتخاب و چاپ كرديم. هر دو مجموعه كه همزمان چاپ شده‌اند، شامل تمام شعرهاي اين شاعر تا سال 73 هستند و شعرهايي را نيز كه از اين زمان تا سال مرگش سروده است، در دست انتشار داريم و احتمالا تا پيش از سالگردش (13 اسفندماه) منتشر مي‌كنيم.


از بيژن كلكي ـ شاعر ـ در دهه 40 نيز مجموعه داستاني منتشر شد؛ اما چون همگان او را با عنوان شاعر مي‌شناختند، چندان موفق نشد. كلكي در سال 1317 در مشكين‌شهر متولد شد بود. وي مدتي كارمند مركز تحقيقات مردم شناسي تهران وابسته به وزارت فرهنگ و آموزش عالي بود و شاعراني همچون احمد شاملو و نادر نادرپور، در برخي گفته‌ها و نوشته‌ها از او ياد كرده‌اند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23184

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نخستين مجموعه‌هاي شعر بيژن كلكي، پس از گذشت هفت سال از مرگ شاعر منتشر شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016