سه شنبه 1 آذر 1384

با انتشار "شعر پايان، شعر دوري"، چاپ شعرهاي منتشرنشده‌ بيژن جلالي به پايان رسيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


«شعر پايان، شعر دوري» مجموعه‌ي شعري است كه از شعرهاي منتشرنشده‌ي بيژن جلالي به چاپ رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجم زيادي از شعرهاي اين شاعر پس از درگذشتش در سال 78 با انتخاب برادرش - مهرداد جلالي - به چاپ رسيد.

به گفته دكتر احمد جليلي - دبير جايزه شعر بيژن جلالي - ممكن است باز هم شعرهاي منتشر نشده‌اي در دست‌نوشته‌هاي او باشد، اما خودش آنها را نمي‌پسنديد و تعدادي از شعرهاي آخر هم كه بعد از درگذشتش منتشر شد، چندان مورد پسند خودش نبوده است. پس به احتمال بسيار زياد اين آخرين مجموعه از او خواهد بود.

روزها، دل ما و جهان، رنگ آبها، آب و آفتاب، بازي نور (گزيده‌اي به انتخاب شاپور بنياد)، درباره شعر (گزيده‌اي به انتخاب شاعر) و روزانه‌ها، ازجمله آثار منتشر شده در زمان حيات اين شاعر معاصر است و مجموعه‌هاي نقش جهان، ديدارها (گزينه شعرها از سال 75 تا 78)، شعر سكوت و شعر پايان، شعر دوري بعد از درگذشت او توسط انتشارات مرواريد منتشر شد.

كتاب «زمزمه‌اي براي ابديت» نيز در سال 79 در اولين سالگشت درگذشت جلالي توسط كاميارعابدي به چاپ رسيد. اين كتاب مقدمه‌اي از عابدي، گفت‌وگوهايي با بيژن جلالي به اضافه منتخبي از مقاله‌هاي نوشته‌شده درباره اوست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيژن جلالي متولد اول آذرماه سال 1306 در تهران است. انتشار شعرهايش را از دهه 40 شروع كرد و 24 دي ماه سال 78 در سن 72 سالگي در تهران درگذشت.

طبق اعلام، وضعيت چگونگي برگزاري چهارمين دوره جايزه شعر بيژن جلالي كه بعد از درگذشت او راه‌اندازي شد و هم‌زمان با سالروز درگذشتش در دي ماه، برگزار مي‌شود، طي يكي دو هفته‌ي آينده مشخص خواهد شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27516

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با انتشار "شعر پايان، شعر دوري"، چاپ شعرهاي منتشرنشده‌ بيژن جلالي به پايان رسيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016