جمعه 7 بهمن 1384

مجسمه ساز هنرمند، محمدحسین بهرامیان در پاریس به زندگی خود پایان داد!

محمدحسین بهرامیان، مجسمه سازهنرمند، در تاریخ 23/3/1941 میلادی در همدان بدنیا آمد. وی تحصیلات خود را در حد لیسانس در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به انجام رسانده و در دانشگاه سوربن پاریس به دریافت DEA نایل آمد.
بهرام فعالیت های هنری خود را از دوران دانشجوئی در ایران آغاز کرد. برخی از آثار بهرام در ایران، دوبی و فاهره نگهداری می شوند. از سال 1283 ایران را ترک کرد و در فرانسه اقامت گزید. پس از پایان تحصیلات در این کشور در موزه لوور مشغول به کار شد.
همزمان با فعالیتش در آتلیه قالب گیری موزه لوور، موفق به ثبت چندین اختراع گردید که از مهم ترین آنها می توان به نوعی قالب برای تولید مجسمه به تعداد زیاد و بدون افت کیفیت و یک puzzle سه بعدی اشاره کرد. اختراعاتش در نمایشگاه ابداع و اختراعات سویس، در سال 1999 میلادی، برایش دو مدال تقدیر طلا و نقره به بار آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شخصیت معترض از او انسانی ساخته بود که همواره در مقابل ناحقی و نابرابری چه از نوع نژاد پرستی، و چه جنسی، طبقاتی و... ، می ایستاد و در طول زندگی اش همواره همین شخصیت معترض را حفظ کرد. علی رغم تمام مشکلاتی که در زندگی با آن دست به گریبان بود از راه و روش های انسانی خود دست برنداشت.
عدم وابستگی او به هر حزب و گروهی، او را از بقیه متمایز می کرد.
جان باختنش در مرکز اداری موزه های ملی فرانسه ( روز دوشنبه 2006/1/23) در اعتراض به آنچه که بهرام حق کشی مقامات موزه در مورد خود می دانست، گران ترین پرخاش وی علیه بعیدالتی بود.

یادش گرامی باد
امضاء: دوستان بهرام

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28547

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجسمه ساز هنرمند، محمدحسین بهرامیان در پاریس به زندگی خود پایان داد!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016