شنبه 13 اسفند 1384

داستان‌هاي بيژن نجدي يكي‌يكي فيلم مي‌شوند، ايسنا

* چند مجموعه از آثار اين نويسنده و شاعر فقيد براي انتشار آماده‌ شده‌اند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب

داستان ديگري از بيژن نجدي فيلم مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيشنهادي براي ساخت يك فيلم تجربي از داستان كوتاه «دوباره از همان خيابان‌ها»، از مجموعه‌اي با همين نام، مطرح شده كه احتمالا قرارداد آن در روزهاي آينده ازسوي نشر مركز با فيلم‌ساز بسته خواهد شد.

هم‌چنين قرارداد ساخت فيلم سينمايي از شش داستان كوتاه نجدي با سپيده فارسي - كارگردان ايران ساكن فرانسه - بسته شده كه او در حال ساخت اين فيلم است.

اين داستان‌ها، چهار داستان از مجموعه‌ي «يوزپلنگاني كه با من دويده‌اند» شامل «تاريكي در پوتين»، «سپرده به زمين»، «گياهي در قرنطينه» و «استخري پر از كابوس» و هم‌چنين دو داستان «مرثيه‌اي براي چمن» و «بيمارستان، نه قطار» از مجموعه‌ي «دوباره از همان خيابان‌ها» هستند.

فارسي سفري به ايران داشته و هم‌راه با پروانه محسني آزاد - همسر بيژن نجدي - به محل‌هايي كه اين داستان‌ها در آن‌ها مي‌گذرند، رفته و تصويرهايي گرفته است.

پيش از اين نيز در سال ‌٧٧، فيلمي از داستان «شب سهراب‌كشان» از مجموعه‌ي «يوزپلنگاني كه با من دويده‌اند» ساخته شده‌ است.

همسر نجدي هم‌چنين مجموعه‌هايي را از آثار منتشرنشده‌ي او، گردآوري و ويرايش كرده كه البته هنوز به ناشر سپرده نشده‌اند؛ مجموعه‌هايي از شعرها، داستان‌هاي كوتاه، ديدگاه‌هاي نجدي درباره‌ي ادبيات مدرن و يك داستان بلند ناتمام. او هم‌چنين نامه‌هاي عاشقانه‌ي نجدي را نيز گردآوري كرده كه هنوز تصميم‌ قطعي درباره‌ي انتشار آن‌ها نگرفته و احتمال دارد به يكي از دانشكده‌هاي ادبيات تهران يا رشت، سپرده شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيژن نجدي در زمان زندگي خود، تنها مجموعه‌ي داستان «يوزپلنگاني كه با من دويده‌اند»‌ را در سال ‌٧٣ منتشر كرد كه همان سال، جايزه‌ي قلم زرين جايزه‌ي گردون را گرفت.

بقيه‌ي آثار او پس از درگذشتش در سن ‌٥٦ سالگي در شهريورماه سال ‌١٣٧٦ توسط همسرش به چاپ رسيده‌اند: «دوباره از همان خيابان‌ها»‌ (‌٧٩/ برنده جايزه‌ي نويسندگان و منتقدان مطبوعات/ نشر مركز)، مجموعه‌هاي شعر «خواهرن اين تابستان» (نشر ماه‌ريز) و دفتري از گزيده‌ي ادبيات معاصر نيستان (‌٨٠) و داستان‌هاي ناتمام (‌٨٠ / نشر مركز).

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29154

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'داستان‌هاي بيژن نجدي يكي‌يكي فيلم مي‌شوند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016