شنبه 29 مهر 1385

حاصل چهار دهه شاعری؛ گزيده‌ ديگری از شعرهای محمدعلی سپانلو منتشر می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


گزيده‌ی ديگری از شعرهای محمدعلی سپانلو منتشر می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ "گزيده‌ی اشعار" شامل يک‌صد شعر از ۱۵ مجموعه‌ی شعر سپانلو، از "منظومه‌ی خاک" تا "ژاليزيانا" گزينش شده که ازسوی انتشارات نگاه منتشر خواهد شد.

سپانلو که "گزينه‌ی اشعار"ش هم در سال ۸۳ از سوی انتشارات مرواريد منتشر شده، درباره‌ی انتخاب شعرهای اين مجموعه گفت: شاعر ممکن است بی‌جهت بعضی شعرهايش را دوست داشته باشد که به اين خاطر بهتر است مشورت کند. اين مجموعه هم با انتخاب خودم و ناشر گزينش و سعی شده شعرهايی که در گزينه‌ی قبلی بودند، اين‌جا زياد تکرار نشوند.

مجموعه‌ی شعر جديد اين شاعر با نام "کاشف از يادرفته‌ها" در حال انتشار است و ترجمه‌ی نمايش‌نامه‌ی "هندياد" نيز نزديک به يک سال است در انتظار کسب مجوز نشر به‌سر می‌برد که در اين‌باره گفت: کشور ادبيات را ما ساخته‌ايم و حالا چنين گرفتاری‌هايی داريم. در مميزی اصلا به اثر کار ندارند، بلکه به صاحب اثر کار دارند، که اين چشم‌انداز خوبی نيست.

او با بيان اين‌که خردگرايی بايد معيار قرار گيرد، افزود: خردگرايی که تابع شرايط سياسی و طبقاتی نباشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سپانلو متولد سال ۱۳۱۹، نخستين مجموعه‌ی شعرش - "منظومه‌ی خاک" - را در سن ۲۲ سالگی منتشر کرد و "رگبارها"، "پياده‌روها"، "سندباد غايب"، "هجوم"، "نبض وطنم را می‌گيرم"، "خانم زمان"، "تبعيد در وطن"، "ساعت اميد"، "خيابان‌ها، بيابان‌ها"، "فيروزه‌ در غبار" و "پاييز در بزرگراه" ديگر مجموعه‌های شعر منتشرشده‌ی او هستند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31828

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاصل چهار دهه شاعری؛ گزيده‌ ديگری از شعرهای محمدعلی سپانلو منتشر می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016