یکشنبه 10 اسفند 1382

توسعه اقتصادي به روش چيني


توسعه اقتصادي به روش چيني

در راستاي اينكه مسوولان نظام ظفرنمون جمهوري اسلامي ايران در تمام دنيا گشتند و يك كشور پيدا كردند كه اكثر مردمش روستايي هستند و غذا كم مي خورند و دوچرخه سوار مي شوند و همه شان شبيه هم هستند، و حالا قرار است جمهوري اسلامي الگوي چين را براي توسعه انتخاب كند، برخي خصوصيات اين روش رشد و موانع و موفقيتهاي آنرا ذيلا ذكر مي كنيم:

رشد جمعيتي: يكي از كارهايي كه ما مي توانيم براي رسيدن به الگوي چين انجام دهيم، همان كاري است كه مسوولان مملكت ما خوب بلدند. در اين روش تلاش مي شود در يك روند بيست ساله جمعيت كشور از 70 ميليون نفر به يك ميليارد نفر برسد. بعدا براي زندگي آنها فكري مي كنيم.

ديوار چين: يكي از مهم ترين خصوصيات چين كه بايد در توسعه كشور مورد نظر قرار بگيرد، ايجاد يك ديوار مناسب به اندازه ديوار چين است، تا ما بتوانيم پيشرفتهاي فراوانمان را از ملل جهان قايم كنيم و همه اش مال خودمان باشد و جلوي ورود هر نوع تهاجم فرهنگي و غير فرهنگي غرب را بگيريم.

رشد جسمي: با توجه به اينكه حكومت ايران در سالهاي اخير عادت كرده است كه براي توسعه مردم سالاري دائما توي سر ملت بزند، با ادامه اين روش قد مردم ايران در حد مورد نياز حكومت كوتاه خواهد شد و كاملا شبيه مردم چين خواهيم شد.

تعداد مخالفان: با توجه به آمارهاي مختلف در حال حاضر تعداد مخالفان ما و چين به يك اندازه است، در چين 60 ميليون مخالف وجود دارد، در ايران هم 60 ميليون مخالف وجود دارد.

توسعه رسانه اي: با توجه به اينكه حكومت ما كارهاي خوب را زود ياد مي گيرد، ما هم مثل چيني ها براي توسعه كشور جلوي كليه سايتهاي اينترنتي را مي گيريم تا مردم به جاي اينكه با اينترنت وقت شان را هدر كنند بروند توي خيابان توي سروكله هم بزنند كه زورشان هم زياد بشود.

مبارزه با فساد: با توجه به اينكه دولت چين براي مبارزه با فساد مالي و اداري كليه مديران خاطي را شديدا تنبيه مي كند، ما هم براي مبارزه با فساد مالي و اداري كليه مديران مسوول مطبوعات و سردبيران آنها را شديدا تنبيه مي كنيم، تا فساد مالي و اداري از بيخ بريده شود.

پيشرفت هاي پزشكي: با توجه به اينكه ما قرار است كاملا شبيه چيني ها بشويم، بنابراين به جاي اينكه جراحان ما از كله صبح تا بوق سگ دماغ خانم ها را جراحي كنند، از اين به بعد جراحان كشور فقط بايد چشم ملت را شبيه چيني ها كنند.

حضور بين المللي: چين با استفاده از قدرت اقتصادي اش موفق شده است كه در صحنه جهاني حضور فعال داشته باشد و هميشه در صدر اخبار باشد، ما هم با اخباري مانند انفجار قطار و زلزله و سقوط هواپيما حضورمان را در صحنه خبري جهان حفظ مي كنيم.

چند مشكل كوچك: ما براي رسيدن به توسعه با مدل چيني چند مشكل كوچك داريم كه آنهم به زودي برطرف مي شود. چيني ها به دنيا كارگر صادر مي كنند، ولي ما چون كارگران مان را دوست داريم، سرمايه داران و مديران مان را به دنيا صادر مي كنيم، از طرف ديگر چيني ها از صبح تا شب كار مي كنند و خط كش و مداد پاك كن و قلم مو و سوزن توليد مي كنند‏، ولي ما چون زود خسته مي شويم و حسش را نداريم، ترجيح مي دهيم فقط پيشرفت كنيم و زياد توليد نكنيم، چون توليد باعث خراب شدن دستگاههاي كارخانه ها و از بين رفتن لطافت پوست دست مان مي شود.

پيام فولكلوريك: زرت و پرت المه بابا!
پيام ورزشي: يكي حال نداشت راه بره دائما سخنراني مي كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5347

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توسعه اقتصادي به روش چيني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008