جمعه 27 آذر 1383

رفراندومیست ها


وی گفت تا سال گذشته 15 درصد از مردم ما زیر خط فقر بسر می بردند، اما ما با یک اقدام سریع این میزان را به سه درصد کاهش دادیم. وی گفت: ما از یک متخصص کشیدن منحنی خواستیم که خط فقر را کمی بالاتر بکشد، در نتیجه درحال حاضر فقط سه درصد فقر در ایران وجود دارد.

امروز پنجشنبه 26 آذرماه 1423 هجری شمسی مطابق با 16 دسامبر 2044 میلادی، میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم.

علیزاده درگذشت
عباسعلی علیزاده درگذشت. وی که آخرین روزهای عمرش را در بیمارستان سه هزار تختخوابی دکتر مریلین السادات بروجردی گذرانده بود یک روز قبل از مرگش در یک مصاحبه تلویزیونی حقایق پنهان شده در طول سی سال گذشته را گفت. عباسعلی علیزاده که سی و هفت سال پیش از همه مشاغلش کنار گذاشته شده بود زمانی رئیس دادگستری ایران بود. وی در مصاحبه خود اعلام کرد که چون سی و هفت سال پیش با رئیسش مخالف بود، مجبور شد در یک اعتراف تلویزیونی اعلام کند که جاسوس دولت هاوایی بوده و در دوران کودکی در فریمان دچار ضعف های اخلاقی بوده است و معروف است که حرف های بی تربیتی می زده است. وی در آن مصاحبه تلویزیونی اقرار کرده بود که قتل های زنجیره ای و ایجاد روزنامه های دوم خردادی را با همکاری محمود شمس الواعظین برعهده داشته است. وی در آخرین مصاحبه مطبوعاتی اش که پس از سی و هفت سال انجام شده بود، اعلام کرد مرتضوی و کمیته اماکن مرا تحت فشار قرار دادند و بعد از سه ماه انفرادی وادار کردند که اعترافاتی بکنم. وی گفت: من جاسوس دولت هاوائی نبودم، فقط مدتی با آنها رفت و آمد نسبتا نامشروع داشتم. وی گفت: من در زندان مجبور شدم قبول کنم که سی و پنج ساله هستم در حالی که پنجاه و پنج ساله بودم. وی گفت: من چنان تحت فشار بودم که مجبور شدم تا بیست سال جوان بمانم وگرنه بازجویان مرا کتک می زدند. عباسعلی علیزاده تا آخر عمر با نام مستعار فریبرز رئیس دانا زندگی کرد، اما با نام واقعی خودش درگذشت.


رفراندومیست ها
مبارزات انتخاباتی در تهران وارد ابعاد جدیدی شد. با فعال شدن نیروهای جمهوریخواهان کارگزار و حزب دموکرات مشارکت و چهار جناح رفراندومیست ها و کاندیداهای آنان از دیروز یک گروه از نیروهای تندرو اعلام کردند که باید قانون اساسی تغییر کند و تا زمانی که قانون اساسی تغییر نکند آنان انتخابات را تحریم خواهند کرد. احمد لوئیس رضائی رهبر حزب رادیکالیستها اعلام کرد که ما از این قانون اساسی خسته شدیم. وی گفت: الآن دو سال است که این قانون اساسی رسمی است و در این مدت ملت ایران حوصله شان سررفته است. وی اعلام کرد ما خواستار رفراندوم هستیم، ما می خواهیم هر دوماه یک بار قانون اساسی عوض شود. وی گفت: قانون اساسی باید هفتصد ماده داشته باشد وگرنه ما انتخابات را تحریم می کنیم.

دخالت ایران در عراق
دولت عراق در مورد دخالت دولت ایران در انتخابات آینده دولت آمریکا هشدار داد. عدنان صالح عبدالله اعلام کرد ایرانی ها قصد دارند در انتخابات آمریکا تاثیر بگذارند، اما وزارت امورخارجه ایران ضمن تکذیب این خبر از عراق خواست که حرفش را پس بگیرد. وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: ما در انتخابات خودمان هم تاثیر نمی توانیم بگذاریم، چه رسد به عراق.

منحنی فقر کاهش یافت
فرانسوا نادین زنگنه وزیر امور اجتماعی کشور اعلام کرد که ایران بزودی از مشکل فقر رهایی خواهد یافت. وی گفت تا سال گذشته 15 درصد از مردم ما زیر خط فقر بسر می بردند، اما ما با یک اقدام سریع این میزان را به سه درصد کاهش دادیم. وی گفت: ما از یک متخصص کشیدن منحنی خواستیم که خط فقر را کمی بالاتر بکشد، در نتیجه درحال حاضر فقط سه درصد فقر در ایران وجود دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15937

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفراندومیست ها' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008