Recently in Other Category

raw_Onion_small.jpgالعربیه - همگی ما معمولا قبل از قطعه قطعه کردن پیاز پوست آن را جدا کرده به دور می‌اندازیم اما گویا با این کار دست به اشتباه بزرگی می‌زنیم.

به گزارش سایت"go healthy food" ، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که پوست پیاز گنجینه‌ای از مواد سودمند به ویژه آنتی اکسیدان‌ها است. به طوری که پوست پیاز در مقایسه با خود پیاز حاوی میزان بسیار بیشتری از مواد آنتی اکسیدان‌ است به همین دلیل پوست پیاز بسیار سودمند است افزون بر اینکه خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارد و سرشار از مواد غذایی است.

بر اساس این گزارش پوست پیاز حاوی ماده کورستین "Quercetin" است که برای کنترل فشار خون و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پوست پیاز همچنین سرشار از ترکیبات فنلی فیبر است، این ترکیبات در پیشگیری از دچار شدن به بیماری شریان کرونر مفید است.
جهت درمان بیماری‌های دستگاه گوارشی، برخی سرطان‌ها و دیابت نوع 2، پوست پیاز می‌تواند سودمند باشد.

نحوه استفاده

با توجه به سخت و خشک بودن پوست پیاز، نحوه استفاده زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

- یکی از بهترین شیوه‌های استفاده از پوست پیاز افزودن آن به خورشت‌ها و سس‌های مختلف است.

shrine_of_hussein.JPGداوطلبان طرح ترميم ديوارهاى حرم امام حسين (ع)، هنگام كار كردن با معجزه جديدى رو به رو شدند كه قابل توجه است.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، مهاجری، مدیر اجرایی طرح ترمیم و مقاوم سازی دیوارهای حرم امام حسین (ع)، از دو معجزه جدیدی که در هنگام کار کردن با آن مواجه شدند، خبر داد.
وی گفت: معجزه نخست هنگام استفاده از دستگاه «سونار» که با استفاده از اشعه ایکس، میزان تراکم خاک را اندازه گیری می کند، رخ داد. قصد داشتیم تا به میزان تراکم خاک تا عمق 15 متری پی ببریم، اما دستگاه نشان داد پیکر مطهر امام حسین (ع) در عمق 6 تا 7 متری سطح زمین است، در قدم بعدی با استخراج خاک حرم مطهر در عمق 11.5 متری، متوجه بوی بسیار خوشی از آن شدیم و بوی عطر آن بسیار متفاوت از بوی خاک سایر بخش های حرم بود.
مهاجری در ادامه به حضور داوطلبانه نیروها اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ مشکلی برای نیروها پیش نیامده است و شکر خدا همه در سلامت به سر می برند.

shrine_of_hussein_2.JPG

oscar_Farhadi.jpgاصغر فرهادی، کارگردانی فیلم «فروشنده» که در میان رقبای اسکار خارجی تنها فیلمسازی است که به صورت مستقیم هدف این قانون مهاجرتی قرار گرفت.

کارگردانان چهار فیلم رقیب «فروشنده» در جوایز اسکار خارجی به قانون مهاجرتی «ترامپ» و تحریم مراسم اسکار واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، اگر گروهی از نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۱۷ وجود داشته‌ باشند که کاملا تحت تاثیر سیاست‌های مهاجرتی رئیس جمهور جدید آمریکا قرار گرفته باشند، آن گروه نامزدهای شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی هستند.

فرمان اجرایی و بحث برانگیز «دونالد ترامپ» مبنی بر ممانعت ورود اتباع ۷ کشور مسلمان جهان به آمریکا که با مخالفت و انتقادهای داخلی و خارجی زیادی رو به رو شده، از سوی هر ۵ نامزد شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار نیز آشکارا محکوم شده است.

بی بی سی - مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، مدتهاست که رنگ و حالت مو و همچنین اندازه دست او را دستمایه طنز کرده‌اند که البته این کار از سوی آقای ترامپ بی‌پاسخ نماند.

حالا بعضی از کاربران اینترنت از این هم فراتر رفته‌اند و با دستکاری تصاویر منتشر شده از او، تلاش کرده‌اند "اندازه" او را بسیار کوچک نشان دهند.

trumpFesgheliSM0.jpgدونالد ترامپ با ۱۸۷ سانتیمتر قد، از بسیاری از رهبران جهان بلندتر است بعنوان مثال باراک اوباما ۱۸۵ سانتیمتر قد دارد.

بعضی از کابران شبکه اجتماعی "ردیت" با انتشار چنین تصاویری قصد دارند دونالد ترامپ را به واکنش در این باره تحریک کنند.

این کاربران با تغییر عکس‌های رسمی رئیس جمهوری آمریکا او را "فسقلی" نشان داده‌اند.

این تصاویر طیف وسیعی از دیدارهای رسمی ترامپ با مقام‌های رسمی داخلی آمریکا نظیر باراک اوباما، هیلاری کلینتون و یا چهره‌های بین‌المللی نظیر جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، را شامل می‌شود.

البته آقای ترامپ هنوز به انتشار این تصاویر در شبکه‌‎های اجتماعی واکنش نشان نداده است.

بعضی از این گونه تصاویر در زیر آورده شده است:

trumpFesgheliSM1.jpg

Esteghlal_kh.jpgاستقلال با این پیروزی و گل علایی موفق شد صدرنشین گروه B مسابقات شد و منتظر بازی دوم گروه می نشیند . خوزستانی ها بازی دوم گروه شان را در برابر الجزیره و در امارات برگزار خواهندکرد.


استقلال خوزستان لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی آغاز کرد. آبی های جنوب در دیداری که در مسقط برگزار می شود با یک گل نماینده عربستان را شکست دادند و صدرنشین گروه شدند.

به گزارش عصرایران ، دیدار ابتدایی مسابقات لیگ قهرمانان اسیا در گروه B را استقلال خوزستان آغاز کرد. آبی های جنوب در دیدار اول خود موفق شدند با یک گل رقیب عربستانی را شکست دهند و به رتبه اول جدول برسند.

alikarimi_334_small.jpgدویچه وله - علی کریمی، فوتبالیست سرشناس ایرانی، با نوشتن کامنتی انتقادی زیر یکی از پست‌های اینستاگرامی حسن روحانی، به مدیریت بحران آلودگی هوا در خوزستان واکنش نشان داده است.

در آخرین پست اینستاگرامی حسن روحانی (تا لحظه تنظیم این گزارش) به موضوع آلودگی هوای خوزستان پرداخته شده است؛ پستی که در آن به دستور رئیس جمهوری ایران برای رفع این مشکل اشاره شده است.

یکی از حساب‌هایی که زیر این پست کامنت گذاشته، حساب رسمی علی کریمی در اینستاگرام شناخته می‌شود. این فوتبالیست در پیام خود نوشته که "کاش اون ابتکارتون حداقل واسه حفظ ظاهر هم شده با گذاشتن یک پست با مردم خوزستان یه همدردی می‌کردن، کار دیگه‌ای که انتظاری نمی‌ره". کریمی در ادامه از روحانی خواسته برای جلوگیری از "سرخورده‌شدن" کسانی که به رئیس دولت یازدهم رأی داده‌اند، "کار را دست کاردان" بسپارد.

Asian_couple_small.jpgرادیو زمانه - در ژاپن تعداد زوج‌هایی که با هم رابطه جنسی ندارند رو به افزایش است. تحقیقی که مرکز تنظیم خانواده در ژاپن انجام داده، نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از زوج‌های ازدواج کرده، بیش از یک ماه را بدون رابطه جنسی می‌گذرانند.

زوج‌های سراسر جهان برای جشن روز ولنتاین آماده‌ می‌شوند اما در ژاپن انگار زوج‌ها اتاق‌خواب‌شان را فراموش کرده‌اند.

زوج‌هایی که در تحقیق «مرکز تنظیم خانواده» ژاپن شرکت کرده‌اند بیش از یک ماه با هم رابطه جنسی نداشته‌اند و گفته‌اند نمی‌خواهند در آینده نزدیک این روال را تغییر دهند. مرکز تنظیم خانواده ژاپن اسم این رابطه را گذاشته «ازدواج بدون سکس».

این تحقیق روی ۳ هزار زوج ۱۶ تا ۴۹ ساله در پایان سال میلادی گذشته انجام شده اما نهایتا ۱۲۰۰ نفر که ۶۵۵ نفر آنها متاهل بوده‌اند به سوالات پاسخ داده‌اند.

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری اهل ایران، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز است. او عضو دوره اول شورای شهر تهران (۱۳۷۷-۱۳۸۱) بود.

وی در جریان محاکمه دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ وکالت برخی متهمین مانند محمد عطریانفر، شاپور کاظمی، کامبیز نوروزی، سعید لیلاز و همچنین میر حسین موسوی را در پرونده شکایت وی از روزنامه جوان بر عهده داشت. او همچنین اخیرا وکالت مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی و روزنامه شرق در جریان تعطیلی این روزنامه بواسطه چاپ یک کاریکاتور از هادی حیدری و وکالت عبدالحسین هراتی را به عهده گرفته است. همچنین وکالت حسین موسویان در پرونده اتهام جاسوسی به موسویان در رسانه‌های عمومی، که توسط فاطمه رجبی عنوان شده بود برعهده داشت.

در خرداد ۹۲، دادستان تهران به عنوان مدعی‌العموم و معاون وی به عنوان شاکی خصوصی از علیزاده‌طباطبایی به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع، نشر اکاذیب و شایعات به قصد تشویش اذهان عمومی و افترا شکایت کردند.

populistWaveInWest_small.jpgگفتگوی عبدالرحمن فتح الهی سایت دیپلماسی ایرانی با دکتر علی بیگدلی استاد دانشگاه شهید بهشتی

فاصله خیلی دوری از زمانی که انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند یاآمریکایی ها با انتخاب دونالد ترامپ جهان را شوکه کردند نمی گذرد. انتخاب ترامپ به پوپولیسم جانی تازه داد. البته مطمئنا این موج پوپولیستی که سال 2016 ترامپ را به اوج قدرت جهانی و نفوذ رساند، در آمریکا آغاز نشد و به طور قطع در این کشور نیز به پایان نخواهد رسید؛ قدرت نمایی مارین لوپن و جبهه ملی برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در بهار سال آینده؛ احتمال انتخاب یک راست افراطی در انتخابات اتریش که می تواند از سال 1945 تا کنون بی سابقه باشد، شکست رفراندوم دولت چپ گرای ماتئو رنتزی در 4 دسامبر 2016 برای تغییر قانون اساسی و به موازاتش قدرت گرفتن جنبش ضد ساختارگرای "پنج ستاره" در ایتالیا،انتخاب رودریگو دوترته به عنوان رئیس جمهوری فیلیپین 100 میلیون نفری، قدرت گرفتن دو حزب "آلترناتیو برای آلمان" و پگیدا در آلمان؛ همه نشانه هایی از جولان پوپولیسم مدرن است. تحلیل و بررسی ریشه ها و عوامل شکل گیری و تاثیرات وجودی پوپولیسم با تمرکز بر انتخابات فرانسه را در گفتگویی با دکتر علی بیگدلی استاد دانشگاه شهید بهشتی، کارشناس مسائل بین المللی، پژوهشگر عصر معاصر و مولف آثاری چون "تاریخ اروپا در قرن جدید" ، "تاریخ اندیشه سیاسی در غرب"، "تاریخ فرهنگ وهنر اروپا در قرن جدید" ، "کرونولوژی مسیحیت و قرون وسطی" و "تاریخ اروپا در قرون وسطی" پی می گیریم که در ادامه می خوانید:

madahi_heyat_razmandegan_islam_small.jpgرادیو زمانه - هیأت «رزمندگان اسلام» که گروه پرشماری از چماق‌کش‌ها و لباس شخصی‌ها و مداحان را در تهران و شهرستان‌های ایران زیر سقف خود گرد آورده، برنامه ویژه‌ای برای اشعار مداحی برگزار کرده است.

این برنامه که به جای «جشنواره» نام «سوگواره» را برای خود برگزیده، شامگاه گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد. مداحان شعرهایی را خواندند و به خود جوایزی هم دادند.

در این برنامه چهره‌های نام‌آشنایی حضور داشتند: لباس شخصی‌های شناخته شده مانند علی اکبر مداحی، که به درجه سرداری هم نائل شده و همچنین محمد فراهانی، رئیس بسیح مداحان کشور.

خبرگزاری تسنیم گزارش می‌دهد که در میان این «سوگواره» که یازدهمین دوره‌اش هم برگزار می‌شد مجری اعلام کرد که هدیه ویژه‌ای در راه است: پرچم حرم حضرت علی، هدیه علی خامنه‌ای به مداحان.

About this Archive

This page is an archive of recent entries in the Other category.

Most Viewed is the previous category.

Featured is the next category.

Find recent content on the main index or look in the archives to find all content.