پنجشنبه 1 آبان 1382

ناطق نورى: در دور هفتم ، مجلسي بايد تشکيل شود که به جامعه امنيت دهد، ايرنا

تهران ، ايرنا : اول آبان ۱۳۸۲ برابر با ۲۳ اکتبر۲۰۰۳
"علي اکبر ناطق نورى " عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : در دور هفتم مجلس شوراى اسلامي ، مجلسي بايد تشکيل شود که به مردم امنيت بدهد نه اضطراب. وى که روز پنجشنبه در همايش ائمه جماعت مساجد استان تهران درمصلاى بزرگ
تهران سخن مي گفت ،افزود : مجلسي بايد درست شود که براى ارکان نظام ارزش حياتي قايل شود، وحدت ايجاد کند و درخط رهبرى و ولايت باشد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد : برخي ، وقتي پشت تريبون قرار مي گيرند با يک سناتور آمريکايي فرقي ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ناطق نورى ادامه داد : درقانون اساسي شروط التزام عملي به قانون اساسي و ولايت فقيه قيد شده ، بنابر اين بايد افرادى به مجلس بروند که متدين و متعهد به اسلام ، ايران و مردم باشند. وى از دارا بودن تخصص به عنوان ديگر ويژگي مهم نمايندگان مجلس نام برد و افزود : همه مي گوييم که مردم بايد (در انتخابات ) مشارکت زياد داشته باشند، اما آدرس دادن براى رسيدن به اين هدف گاهي غلط است . عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد : مثلا مي گويند براى تشويق حضور مردم در انتخابات ، زندانيان آزاد شوند بدون در نظر گرفتن اينکه آيا جاسوسي کرده اند، آدم کشته اند يا دزدى کرده اند . يا کارى به روزنامه ها
نداشته باشيم ، هر چه مي خواهند بنويسند.
ناطق نورى با تاکيد بر اين نکته که خود قصد نامزدى در هيچ يک از انتخابات آتي را ندارد ، افزود : شما علما بايد مردم را از جريانات آگاه کنيد. وى بدون ذکر نام به يکي از فعالان عضو يک جناح اشاره کرد که سعي کرده پيروزى جناح راست را در انتخابات مجلس هفتم شايع کند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : در اين شايعه سه هدف نهفته است اول اينکه جناح راست به پيروزى آتي خود مغرور و مطمئن شود و دست از فعاليت بردارد ، دوم اينکه نيروهاى جناح چپ انگيزه پيدا کنند و سوم اگر جناح راست پيروز شد ،بگويند که ما از قبل عنوان کرده بوديم انتخاباتي در کار نيست .
ناطق نورى در بخش ديگرى از سخنان خود به موضوع پذيرش پروتکل الحاقي پيمان منع گسترش سلاح هاى هسته اى که تاکنون به امضاى ۸۰ کشور جهان رسيده اشاره کرد و گفت : بااين حرکت جلو توطئه خبيثانه آمريکائيان گرفته شد.
وى از وحدت فرماندهي به عنوان يکي از موفقيت هاى بسيار خوب در گذر از اين معضل نام برد و اضافه کرد : چون مساله بسيار حساس بود مقام معظم رهبرى در تمام مراحل حضور جدى و اشراف کامل داشتند.
ناطق نورى افزود : آنگونه که ايشان دستور دادند و در شورايعالي امنيت ملي بحث شد فرماندهي اين چالش بسيار سنگين برعهده آقاى روحاني گذاشته شد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد : دعوت از البرداعي و ميزباني وى همچنين سه وزيرى که به ايران آمدند و مسووليت مذاکرات بر عهده آقاى روحاني بود و هيچ کس حق مداخله نداشت .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/603

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناطق نورى: در دور هفتم ، مجلسي بايد تشکيل شود که به جامعه امنيت دهد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016