جمعه 14 آذر 1382

علي اكبر موسوي خوئيني: مقام معظم رهبري، موانع مشاركت مردم در انتخابات را برطرف كنند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
موسوي خوئيني دبير ادوار تحكيم وحدت گفت: تمام تصميمات كشور به 6 نفر فقيه واگذار شده است كه طي يك انتصاب تسلسل وار فقط خود را پاسخگوي رهبري مي‌‏دانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، در ادامه سومين كنگره سازمان دانش آموختگان ايران، ادوار تحكيم وحدت، علي اكبر موسوي خوئيني دبير اين سازمان طي سخناني با محوريت «عملكرد سازمان ادوار تحكيم وحدت» و «ديدگاه سازمان ادوار تحكيم درباره انتخابات مجلس هفتم» ضمن خوش آمدگويي به حاضران گفت: اعضاي سازمان بر خود فرض دانسته كه از 3 آذر اهورايي كه در 16 آذر 1332 در راه مبارزه با استبداد خارجي و استبداد داخلي، شهيد شدند واز دانشجويان و فعالان سياسي در بند، باطبي، محمدي، طبرزدي، دكتر آقاجري، زرافشان، مهندس عباس عبدي، امير انتظام، صابر، عليجاني و رحماني كه در راه آزادي و رفاه ملت محبوس شده‌‏اند، ياد كنيم.
موسوي خوئيني با تقدير از پايداري علي افشاري، سعيد حجاريان، محسن كديور و مالكي عضو ادوار تحكيم وحدت، ادامه داد: با هزاران درد همنوا مي‌‏شويم با خانواده‌‏هاي قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي ، و غرورشان را مي‌‏ستائيم و خواستار صبر و تحمل براي خانواده زهرا كاظمي هستيم و در دفاع از حقوق و آزادي شهروندان ايراني پافشاري مي‌‏كنيم.
در ادامه، وي با تشريح عملكرد سازمان دانش آموختگان ايران با اعلام تاريخچه سازمان ادوار تحكيم وحدت، گفت: برترين فعاليت كميته سياسي سازمان تشكيل جلسات گفت و گو و سخنراني چهره‌‏هاي آكادميك و سياسي جامعه بود كه اين برنامه در مسير تشريح مسائل جاري كشور تا انتخابات مجلس هفتم ادامه خواهد داشت.
موسوي خوئيني از تشكيل جلسات نقد عملكرد ادوار تحكيم وحدت و نقد جريان اصلاح طلب در آينده توسط سازمان مطبوع خود خبر داد.
وي با اشاره به موفقيت‌‏هايي كه در كارنامه اصلاح طلبان، گفت: در نگاه اجمالي و مثبت‌‏گرا به شرايط ايران، مي‌‏توان موفقيت‌‏هايي را در كارنامه اصلاح طلبان مشاهده كرد، بحث كشف قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي، كسب جايزه صلح نوبل توسط شيرين عبادي كه نشان دهنده پتانسيل زن ايراني بود، تصويب قوانيني توسط مجلس كه از نقض حقوق شهروندان جلوگيري كرد و نور افشاني به آنچه كه در خفاء در نهادهاي نظارت گريز و نهادهاي اطلاعات موازي مي‌‏گذرد، بخش مثبت كارنامه اصلاح طلبان مي‌‏باشد.
وي ادامه داد: بايد از عدم توجه به روشنفكران و عالمان، از عدم جذب نيروهاي كارآمد در عرصه اجرايي، از عدم موفقيت اصلاح طلبان و از كوتاه آمدن نابجا و برخي از اظهار اميدواري‌‏هاي نااميدوارانه از سوي رئيس جمهور از جمله جايزه صلح نوبل، از برخورد و دستگيري فله‌‏اي دانشجويان، از استعفاي دكتر معين، از به تاراج رفتن منافع ملي و خطوط قرمز و از قتل‌‏ هنگام بازجويي نيز ، بايد سخن بگوييم.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سالروز تصويب قانون اساسي با تشريح 2 ديدگاه موجود نسبت به قانون اساسي، تأكيد كرد: بر اساس نگاه مردمسالارانه از قانون اساسي، نه تنها مي‌‏توان نهادهاي دموكراسي خواه تشكيل داد بلكه مي‌‏توان بر اساس همين قانون، قانون اساسي را تغيير داد، ليكن بر اساس نگاه مستبدانه از قانون اساسي نه تنها نمي‌‏توان مدل حكومت‌‏هاي دمكرات را پياده كرد كه اساساً دين با دموكراسي سازگار نيست و لذا بر اساس اين قرائت، افراد ديدگاه اول از دين خارج مي‌‏شوند.
وي با بيان اين مطلب كه گروه دوم تمام تصميمات كشور را به 6 نفر فقيه واگذار كرده‌‏اند، تصريح كرد: طبق اين ديدگاه تمام تصميمات كشور به 6 نفر واگذار شده‌‏اند كه طي يك انتصاب تسلسل وار فقط خود را پاسخگوي رهبري مي‌‏دانند كه آنها خود منتخب رهبري مي‌‏باشد و از سوي ديگر عضو خبرگاني هستند كه اين خبرگان در يك انتخابات بسته منتخب شده‌‏اند.
موسوي خوئيني از شرايط موجود در قانون اساسي و تناقض‌‏هايي كه در آن وجود دارد از عوامل ناكارآمدي قانون اساسي ياد كرد و گفت: با توجه به اين شرايط گزينه برگزاري رفراندوم و همه پرسي به عنوان راهكار اصلي، كماكان مطرح مي‌‏باشد.
وي با اشاره به انتخابات مجلس هفتم گفت: به نظر مي‌‏رسد كه شرايط مجلس هفتم، مبهم باشد، علاوه بر نظارت استصوابي عدم كارآمدي مجلس در تصويب لوايح از جمله جرم سياسي، عدم پيگيري‌‏هاي كميسيون اصل نود و كارشكني در تحقيق و تفحص‌‏هاي مجلس از جمله موارد مهم در انتخابات مجلس هفتم مي‌‏باشد.
اين نماينده مجلس تأكيد كرد: مردم هيچ آثاري را در آراء خود مترتب نمي‌‏بينند. مردم انتظار دارند كه گروه‌‏هاي ملتزم به قانون اساسي در انتخابات شركت كنند و به نظر مامسائل و مشكلات مطروحه را هيچ نهادي نمي‌‏تواند حل كند مگر مقام رهبري كه در فرصت باقي مانده، موانع مشاركت مردم را برطرف كنند.
موسوي خوئيني با انتقاد از نحوه برخوردهاي صورت گرفته با نمايندگان مجلس تصريح كرد: با نمايندگان به جهت ايفاي نقش نمايندگي خود برخورد مي‌‏شود، برخورد با نمايندگان به جهت نامه‌‏نگاري به رهبري، توهين به حقيقت جو، برخورد با شيرزاد به دليل افشاسازي دستگاه انرژي اتمي موازي محكوميت آرمين به خاطر افشاي شجاعانه تاريكخانه قتل زهرا كاظمي جهت تبرئه نظام، مسائلي هستند كه قطعاً از ديد مردم مخفي نمي‌‏ماند و سكوت مقامات عالي كشور موجب صدور قطعنامه نقض حقوق بشر در ايران شده است.
دبير سازمان دانش آموختگان ايران در پايان تأكيد كرد: اين مسائل موجب شده است، هيچ جرياني در مورد سرنوشت انتخابات مجلس هفتم كه با سرنوشت كشور گره خورده است،‌‏ نتواند تصميمي بگيرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1927

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي اكبر موسوي خوئيني: مقام معظم رهبري، موانع مشاركت مردم در انتخابات را برطرف كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016