دوشنبه 24 آذر 1382

ناگفته هاي دستگيري صدام حسين، حسن هاشميان

مزرعه اي كه صدام در آن به دام افتاد بعد از به قدرت رسيدن صدام نام «عبور» بر آن گذاشته شد و به واقعه اي برمي گردد كه در سال 1959 زماني كه صدام حسين در 22 سالگي داوطلب شد رئيس جمهور وقت آن زمان عبدالكريم قاسم را ترور كند، بر سر زبانها افتاد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يكي از اعضاي شوراي حكومت انتقالي عراق از نيروهاي امريكائي كسب اطلاع كرده است كه صدام حسين به مدت سه هفته در حفره محل دستگيري خود مخفي بوده است. در اين مدت او مقداري غذا و آب براي خود ذخيره كرده بود اما به گفته يكي از محافظين وي كه اكنون در بازداشت به سر ميبرد، رئيس جمهور سابق عراق بعد از سقوط بغداد بسيار كم خوراك شده بود. حكايت ديگر اينكه دو محافظي كه از آخرين مخفيگاه صدام حسين نگهباني ميدادند دو ساعت و بيست دقيقه قبل از وي دستگير شده بودند. اما مزرعه اي كه صدام در آن به دام افتاد حكايتي ديگر دارد. اين مزرعه كه بعد از به قدرت رسيدن صدام نام « عبور » بر آن گذاشته شد به واقعه اي برميگردد كه در سال 1959 زماني كه صدام حسين در 22 سالگي داوطلب شد رئيس جمهور وقت آن زمان عبدالكريم قاسم را ترور كند، بر سر زبانها افتاد. صدام بعد از عمليات تروريستي در حاليكه يك تير در پاي خود داشت به اين مزرعه روي آورد و به مدت سه روز در آن مخفي شد. در كتاب سرگذشت صدام حسين ، او به نويسنده كتاب گفته است كه با چاقوي خود ، در اين مزرعه تير را از پاي خود بيرون كشيده است و سپس شنا كنان از رودخانه دجله عبور كرده و به سوريه گريخته است. به همين مناسبت نام عبور بر اين مزرعه نهاده شده است، اما اين بار سرنوشت صدام به شكلي رقم خورده كه ديگر نميتواند از چيزي عبور كند و در چنگال اسارت گرفتار شده است.

ديگر حكايت اين است كه سميره شاهبندر زن دوم صدام يك روز قبل از دستگيري شوهر خود به روزنامه ساندي تايمز گفته است كه هر هفته با صدام تماس تلفني داشته است. اين زن كه به نظر ميرسد تنها زني است كه واقعاً صدام براي هميشه عاشق او مانده است در مصاحبه با روزنامه انگليسي گفته است آخرين بار در روز سقوط بغداد شوهر خود را ديده است. صدام در حالي كه گريه ميكرد به او گفته بود، « .. به من خيانت شد ». برخي از تحليلگران معتقد هستند تماسهاي اين زن با صدام موجب پيدا شدن ردپاي ديكتاتور عراق و يافتن محل اختفاي او شده است، اما واقعيت اين است گودالي كه صدام در آن پنهان شده بود، هفت متر عمق داشته و علاوه بر آن در وسائل وي تلفني يافته نشده است. به نظر ميرسد تماسهاي صدام با زن خود قبل از آمدن او به اين مخفيگاه جديد بوده است.
موضوع ديگر اينكه به دام افتادن صدام در چنگ امريكائيها موجب بالا رفتن ارزش دينار عراقيها شد بطوري كه اين پول جديد عراق اكنون بالاترين ارزش خود از زمان حمله به كويت را به دست آورده است، اين مسأله موجب شادي فراوان عراقيها شده است. و اشاره ديگر اينكه شاخص سهام در بازارهاي عربستان سعودي و كويت به شكل معجزه آسائي بالا رفته و نويد يك دوره اقتصادي پر رونق را براي اهالي منطقه به ارمغان آورده است. يك كارشناس اقتصادي در منطقه گفته است ، اقتصاد بدون ديكتاتورها خودبخود رشد ميكند.
و آخرين مورد اينكه نوه هاي صدام كه اكنون در كشور اردن به سر ميبرند، خبر دستگيري پدربزرگ خود را از تلويزيون مدرسه خود تماشا كردند، آنها نتوانستد جلوي خود را بگيرند و بلافاصله به شكل بسيار ترحم آميز اشكهاي خود را سرازير كردند. آخرين باري كه اين كودكان پدربزرگ خود را ديده بودند، 5 روز قبل از آغاز عمليات نظامي امريكا بوده است. در آن زمان هر كدام از آنها يك جعبه شيريني از صدام هديه گرفتند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2202

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناگفته هاي دستگيري صدام حسين، حسن هاشميان' لينک داده اند.

فقط يک لحظه ...
* فقط يک لحظه ...بايد حواسم رو بيشتر جمع کنم، ديشب فقط و فقط يک لحظه مونده بود که من يک تصادف شديد بکنم، باور کنين فقط ۱ ثانيه اختلاف باعث شد که...
زهرا
December 16, 2003 05:43 PM

Copyright: gooya.com 2016