یکشنبه 20 دی 1383

تاج زاده: معرفي دكتر معين به اين معناست كه تا آخرين نفس مي‌خواهيم به اصلاحات ادامه دهيم، امروز

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: معرفي دكتر معين به اين معناست كه تا آخرين نفس مي‌خواهيم به اصلاحات ادامه دهيم.

سيدمصطفي تاج‌زاده روز جمعه 18 دي‌ماه طي سخناني در همايش انتخاباتي حاميان كانديداتوري دكتر معين، مرحله‌ي دوم اصلاحات را دوره‌اي دانست كه در آن اميد به وجود آمده در نزد مردم در دوم خرداد 76 بايد با صلابت و استقامت اصلاح‌طلبان بازسازي و تعميق شود.

وي موقعيت حاميان دكتر معين را در انتخابات رياست جمهوري نسبت به ساير رقبا «نابرابر» دانست و گفت: ما در موقعيت كنوني از قدرت رسانه‌اي و مالي برابر با رقباي خود برخوردار نيستيم و از نظر آزادي حضور در انتخابات هم، رقيب دست بالاتري نسبت به ما دارد. اما با اين حال، ما فرزندان ملتي هستيم كه استاد پيروزي در نبردهاي نابرابر است و مي‌توانيم با استفاده از توانايي‌هاي خود در مقابل اين مشكلات ايستادگي كنيم.

تاج‌زاده با بيان اين كه اقتدارگريان نه ظرفيت شكست دارند و نه ظرفيت پيروزي، توضيح داد: اقتدارگريان هنگامي كه در دوم خرداد شكست خوردند، به جاي پذيرش راي مردم با سياست «النصر بالرعب» به توقيف‌هاي فله‌اي، بازداشت فعالان سياسي و قتل‌هاي زنجيره‌يي براي مقابله با اصلاحات دست زدند.

وي در ادامه، پيروزي جناح اكثريت مجلس هفتم را پيروزي ظاهري خواند و آن را عامل حذف و انشعاب در جناح پيروز دانست و گفت: جالب آن‌كه برخلاف انتخابات قبل كه شعار «نگراني از تكرار مشروطه» را سر مي‌دادند، اين بار چون خودشان به دنبال حذف روحانيت در انتخابات رياست جمهوري هستند، چنين مسايلي را مطرح نمي‌كنند.

عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت، انتخابات رياست جمهوري را فرصت مناسبي براي طرح ايده‌ها و نظرات جديد اصلاح‌طلبان دانست و تصريح كرد: در انتخاب شعار دكتر معين بايد بر وجوه دموكراتيك آن تاكيد شود؛ زيرا عرصه‌اي كه مخالفان اصلاحات در آن امكان مانور ندارند، دفاع از حقوق اساسي شهروندان يعني حقوق مدني و سياسي آنهاست.

تاج‌زاده بر اين اساس تصريح كرد كه تحقق شعار جبهه‌ي مشاركت يعني «ايران براي همه ايرانيان» بايد هدف و برنامه‌ي اصلي حاميان دكتر معين باشد.

وي افزود كه در چارچوب اين شعار كلي، بايد «شعارهاي حداقلي و تلاش حداكثري» در دستور كار اصلاح‌طلبان باشد و حاميان دكتر معين در اين زمينه با كار جمعي، اين گفتمان را در جامعه گسترش دهند و از آسيب‌پذيري اصلاحات جلوگيري كنند.

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت انتخابات رياست جمهوري را فرصت‌ مناسبي براي طرح ايده‌‏ها و نظرات جديد اصلاح‌‏طلبان دانست و تصريح كرد: در انتخاب شعار دكتر معن بايد بر وجوه دمكراتيك آن تأكيد شود, زير عرصه‌‏اي كه مخالفان اصلاحات در اين امكان مانور ندارند, دفاع از حقوق اساسي شهروندان يعني حقوق مدني و سياسي آنهاست.
تاج‌‏زاده بر اين اساس تصريح كرد كه تحقق شعار جبهه مشاركت يعني "ايران براي همه ايرانيان" بايد هدف و برنامه اصلي حاميان دكتر معين باشد.
وي افزود: در چارچوب اين شعار كلي, بايد "شعارهاي حداقلي و تلاش حداكثري" در دستور كار اصلاح‌‏طلبان باشد و حاميان دكتر معين در اين زمينه, با كار جمعي, اين گفتمان را در جامعه گسترش دهند و از آسيب‌‏پذيري اصلاحات جلوگيري كنند.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت، جريان رقيب اصلاح‌‏طلبان در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را "اقتدارگرايان" و نه "محافظه‌‏كاران" معرفي و تصريح كرد: اقتدارگران نه تنها همچون محافظه‌‏كاران به مسائلي نظير حقوق شهروندي و آزادي مطبوعات, احزاب و انتخابات بي‌‏اعتنا هستند, بلكه با نگاهي كه همه مشكلات كشور را توطئه چند نفر مي‌‏داند, به دنبال حل مسائل هستند و به همين خاطر اقدامات حذفي و مبتني بر ابزار نظامي در دستور كار آنان قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تاج‌‏زاده بر اين اساس در پايان سخنانش از نخبگان خواست تا خطري را كه در صورت يك‌‏دست شدن حاكميت متوجه مردم و كشور مي‌‏شود, تبيين و آشكار كنند و با هشدار نسبت به آن, جامعه را براي حضور موثر در عرصه انتخابات رياست جمهوري فعال سازند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16691

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تاج زاده: معرفي دكتر معين به اين معناست كه تا آخرين نفس مي‌خواهيم به اصلاحات ادامه دهيم، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016