دوشنبه 21 دی 1383

نامه جواد غلام تميمى، متهم پرونده سايتهاى اينترنتى به خاتمي

در حالي که روز گذشته محمدعلي ابطحي جزئيات ملاقات غير معمول تميمي را در سايت خود منتشر کرد، نامه اي از وي توسط ايرنا منتشر شد که در آن به آنچه "سو استفاده سياسي از اين پرونده" خوانده، اعتراض کرده است.
تميمي در اين نامه نوشته است: برخى افراد سياسى در پى سوء استفاده از اين پرونده، به نفع مطامع سياسى خود هستند.
"جواد غلام تميمى" بدون اشاره به نام ابطحي نوشت که با يکى چهره هاى سياسى که پيش از اين عضو هيات دولت بود ديداري داشته است. در حالي که ابطحي مي گويد درخواست تميمي کمک مالي در قبال مصاحبه بر عليه نيروي انتظامي بوده، تميمي در نامه اش اساسا بدون اشاره به اين مطالب درخواست هاي ابطحي را مطرح کرده است. وي نوشته است که به اين مقام سياسى گفته ام که در مدت بازداشت نه در سلول انفرادى بوده ام و نه مورد شکنجه قرار گرفته ام و رفتارى جز رافت اسلامى از ماموران نيروى انتظامى و مسوولان زندان اوين نديده ام.

روز گذشته پيش از انتشار اين نامه ابطحي ماوقع را در "وب نوشت" چنين شرح داده است: (تميمي) بی مقدمه به من گفت وضع مالی من و خانواده ام بسیار آشفته است. اگر به من کمک مالی کنید که در تهران منزلی تهیه کنم، من هم مثل امید معماریان و روزبه ابراهیمی می آیم اعتراف می کنم و می گویم که چه سختی ها بر ما گذشته است. البته این را هم گفت که من نه انفرادی بوده ام و نه کتک خوردم. خیلی تابلو حرف می زد. شاید هم طفلک اینقدر تابلو حرف زد می خواست به نوعی تفهیم کند که المامور معذور. گفتم که ما نه از این پولها داریم و نه اگر داشتیم به کسی می دادیم. ضمن آنکه اصلا لازم نیست اعتراف کنی و مصاحبه نمایی.
غلام تميمى اين بخش سخن ابطحي را طور ديگري تعبير کرده است: "اين درحالى است که اين چهره سياسى از من ميخواهد که اين مطالب را با رسانه ها مطرح نکرده و سکوت کنم."

تميمي در بخش ديگري از نامه آورده است: آقاى رييس جمهورى جاى بسى تعجب است، زمانى که برخى از متهمان سايت هاى اينترنتى مطالبى بر عليه نيروى انتظامى و مسوولان زندان بيان ميکنند، اين آقايان تمام و کمال آن مطالب را در سايت هاى شخصى خود قرار ميدهند، اما از نظر آنان، اگر مطالبى برخلاف خواسته آنها و براساس واقعيات مطرح شود، خلاف مصالح نظام است و نبايد بيان شود.
او مي افزايد به هيچ عنوان در دوران بازداشت تحت فشار نبوده و از برخوردهاى صورت گرفته در زندان رضايت دارد. وي از اين که اظهاراتش توسط چهره يا چهره هاى سياسى مورد نظر در سايت هاى اينترنتى شخصى قرار نگرفته نيز اظهار تاسف کرد.
وى، در عين حال در اين نامه ادعا کرد: همانند برخى متهمان از سوى اين جريانات تحت فشار هستم، تا براى مطامع سياسى يک عده قدم پيش گذاشته و عليه نظام، سياه نمايى کنم، اما به هيچ قيمت، تسليم اين فشارها نخواهم شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابطحي در مطلبش اشاره کرده است که: بعدا در شکایت نیروی انتظامی دیدم اقای تمیمی گزارش مفصلي از این ملاقات ده دقیقه ای داده است و همان مستند گزارش نیروی انتظامی است. به آقای موسوی لاری زنگ زدم و ماجرا را گفتم و کلی از این بازی خوشمزه خندیدیم. قرار شد که رسما هم به وزیر کشور هم نامه بنویسم تا ایشان هم ماجرای اعزام آقای تمیمی را پیگیری کند.
بعد از چند ساعت از رفتن آقای تمیمی پیام فضلی نژاد زنگ زد که به من ستم شده و می خواهم با شما ملاقات کنم. او را به جلسه قانون اساسی ارجاع دادم.
نمی دانم اینها را که من تا به حال ندیده بودم چه طور تلفن موبایل شخصی مرا داشتند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16711

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه جواد غلام تميمى، متهم پرونده سايتهاى اينترنتى به خاتمي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016